• يکشنبه ٢٧ اسفند ١٤٠٢-١٣:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٥٩٥
در صحن شورا تصویب شد 10-223

کمک ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران به سیل زدگان سیستان

در جریان برگزاری دویست و بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران کمک ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران به سیل زدگان سیستان به اتفاق آرا به تصویب اعضا رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، درخصوص بررسی لایحه دو فوریتی در خصوص کمک به سیل زدگان سیستان، گفت: شهرداری تهران، درخواست دریافت مجوز برای کمک به مردم شریف سیل زده سیستان را داشته است و مبلغ این کمک، 50 میلیارد تومان می باشد.
 
سروری، عضو شورا، در سؤالی مطرح کرد: با توجه به آنکه در قضیه کمک به مردم خوی، مبلغی را در نظر گرفتیم و فرمانداری آن را رد کرد؛ آیا این موضوع حل شده است و این بار مورد قبول فرمانداری قرار می گیرد؟
 
چمران در پاسخ، خاطرنشان کرد: بحث اینگونه کمک ها را وزارت کشور به ما مجوز داده است، و در فرمانداری نیز آن را مطرح کرده ایم و عملیاتی است.
 
قائمی، عضو شورا در واکنشی نسبت به غیبت شهردار در صحن در خلال بررسی این لایحه دو فوریتی واکنش نشان داد. 
 
امانی، عضو دیگر شورا در بررسی این لایحه اذعان داشت: تبصره ها و بند های لایحه فعلی دچار اشکلاتی است. 
 
اقراریان، به عنوان عضو دیگر شورا، اظهار داشت: ناظر به تذکر جناب آقای قائمی عرض می کنم که اگر آقای زاکانی در جلسه حضور ندارند؛ بدون حضور معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری، بررسی این لایحه دو فوریتی جلوه خوبی ندارد و نتیجه‌ای جز تضعیف شورا نخواهد داشت.
 
کاشانی، عضو شورا خاطرنشان کرد: امروز آخرین روز شورا در امسال است و باید به وقت محدود شورا برای بررسی این لایحه دو فوریتی، توجه شود. 
وی در ادامه افزود: برخی مواقع، شهردار به دلیل حضور در جلسه هیئت دولت، عدم حضورش را با ریاست شورا هماهنگ کرده است و بدین جهت در شورا حضور نیافته است. 
 
پیرهادی، عضو شورا اظهار داشت: اعطای مجوز به شهرداری برای کمک به مردم عزیز سیل زده سیستان، یک پیام روشن دارد و آن پیام این است که در هرکجای کشور، مردم شریف ما درگیر حوادث و مشکلی بشوند؛ شهرداری تهران، کمک به آنها را وظیفه خود می داند و این امر پسندیده ای است و نه تنها در این مصداق سیستان، بلکه در تمام موارد مشابه، از شهرداری تهران، درخواست می کنیم کمک های خود را جمع آوری و مصروف مصادیق مورد نیاز کند. 
وی ادامه داد: کمک های انسان دوستانه از طریق سمن ها و گروه های جهادی نیز مورد استقبال ماست. در پایان این بررسی، این لایحه دو فوریت با اکثریت آراء به تصویب رسید.
 
شایان ذکر است مهدی اقراریان به عنوان ناظر شورای شهر تهران در حسن اجرای این لایحه انتخاب و تعیین شد.
 
کد خبر: 10-223

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: