• يکشنبه ٢٧ اسفند ١٤٠٢-١٠:٥٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٥٨٦
چمران:1-223

اگر وعده خودروسازان داخلی محقق می شد مجبور به خرید خارجی نمی شدیم / کودک کشی ذات رژیم اسرائیل است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از خودروسازان گفته بود ماهیانه ۵۰ دستگاه اتوبوس تحویل می‌دهد، اما نتوانست تحویل دهد؛ گفت: اگر نیاز شهر به اتوبوس توسط سازندگان داخلی تأمین می‌شد؛ ناچار به خرید خارجی نمی‌شدیم. البته قیمت اتوبوس خارجی از اتوبوس داخلی ارزان‌تر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و بیست و سومین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهدای فلسطینی، با تبریک پیشاپیش فرارسیدن سال جدید و تقارن این بهار با ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن و خودسازی برای همه ملت بزرگ ایران آرزوی سلامتی، پیروزی و موفقیت کرد.
وی  با مرور روزهای مهم تاریخ معاصر ایران به روز 29 اسفند ماه، سالروز ملی شدن صنعت نفت در سال 1329 اشاره کرد و با یادآوری ابعاد این اتفاق بزرگ در این باره گفت: پس از تظاهرات عظیم مردم در 24 اسفند همان سال، مجلس شورای ملی به اتفاق آرا، اصل ملی شدن نفت را تأیید نمود و دكتر مصدق در چنین فضای سیاسی و اجتماعی موفق شد اين قانون را در آخرين روز اسفند از تصويب مجلس سنا نيز بگذراند که در نهایت تظاهرات مردم تهران عليه سلطه انگليسي ها بر نفت، سبب شد دست دولت بريتانيا از نفت ایران کوتاه شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه ملی شدن صنعت نفت ایران نه تنها برای ایران بلکه در خاور میانه اتفاقی ویژه بود و موجب شد اتفاقات دیگری همچون ملی شدن کانال سوئز نیز رقم بخورد؛ افزود: ملی شدن نفت ایران یکی از بزرگترین حوادثی بود که در مقابل انگلیس در عرصه جهانی رقم خورد و در پی همین اتفاق و در تاريخ 26 ژوئيه 1956میلادی، جمال عبدالناصر رئيس جمهور مصر هم كانال سوئز را كه از دهه ‏هاي پاياني قرن نوزدهم در مالكيت يك شركت انگليسي و فرانسوي بود، ملي اعلام كرد و به دنبال آن، نيروهاي مصر اداره كانال را بر عهده گرفتند.
وی ادامه داد: اين امر با عكس‏العمل شديد رژيم صهيونيستي و دولت فرانسه و انگلستان روبرو شد که به جنگ 6 روزه مبدل شد و در نهایت نيروهاي متجاوز، به تصميمات سازمان ملل گردن نهادند و عمليات نظامي را كه به جنگ سوئز و جنگ صد ساعته نيز شهرت يافت؛ در پنجم نوامبر 1956میلادی متوقف كردند.
چمران همچنین به برگزاری همایش بزرگ معتمدین شورا که چندی پیش در فرهنگسرای بهمن برگزار شد اشاره کرد و ضمن تقدیر از حضور همه اعضای منتخب شورای اسلامی شهر تهران در این رویداد گفت: امیدواریم با از سرگیری چنین فعالیت هایی آن هم به طور مویرگی در پایتخت، این رخوت و رکود چند ساله شکسته شود و ما با همکاری مردم در سرنوشت محلات خود شاهد یک پویایی و سرزندگی باشیم.
وی در ادامه ضمن محکوم کردن تشدید حملات رژیم صهیونیستی و قتل عام فلسطینیان چه با موشک باران و چه با اعمال قحطی مصنوعی به گسترش موج انزجار مردم دنیا از این حوادث اشاره و تصریح کرد: متأسفانه بیش از 4 ماه است که شاهد نسل کشی و قتل عام فلسطینیان از سوی رژیم جعلی اسرائیل هستیم که بعضاً برخی مردمان آزادیخواه در کشوهای دیگر بارها با برگزاری تظاهرات این انزجار خود را فریاد زده اند. به طوری که چندی پیش شاهد خودسوزی یک خلبان آمریکایی معترض به «نسل کشی در غزه» آنهم مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن بودیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: اخیراً یکی از خاخام های یهودی نیز در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در همان محل خودسوزی خلبان امریکایی، اقدام به تهیه و امضای طوماری می کنند تا بتوانند به عنوان سند جنایات اسرائیل آن را در تاریخ به ثبت برسانند؛ در نروژ هم دیدیم که مردم با وجود سرمای استخوان سوز به خیابانها ریختند و در تقبیح جنایات رژیم صهیونیستی تظاهرات گسترده چند صد هزار نفری را رقم زدند.
 وی تصریح کرد: این کشتارها صرفاً جان مردم عادی را نمی گیرد بلکه چندی پیش خبرها حکایت از به شهادت رسیدن یکی از فوتبالیست های معروف فلسطین و حافظ قرآن مجید، به نام حمد برکات در بمباران اسرائیل دارد. او نود و یکمین چهره شاخص ورزشی فلسطینی ها در کنار سایر چهره های تأثیر گذار همچون خبرنگاران، هنرمندان، پزشکان و روحانیون بود.
چمران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر تکلیف دنیای اسلام به یاری رساندن به مردم مظلوم فلسطین عنوان کرد: دنیای اسلام مکلف است که به فلسطین کمک کند و یاری به دشمنان فلسطین حرام قطعی و جنایت است؛ از سویی سخنگوی یونیسف در سازمان ملل هم گفته بود که نمی توان شرایط فاجعه بار فلسطین را با کلمات توصیف کرد؛ این سخن یک مسلمان نیست. این یک فرد حقوقی در سطح بین المللی است.
وی در ادامه تأکید کرد که کودک کشی ذات رژیم اسرائیل است و متأسفانه هیچ نوزادی در مقطع کنونی جنگ غزه به وضع طبیعی به دنیا نمی آید. مضافاً بر اینکه اسرائیل در این 4 ماه به اندازه 4 سال جنگ جهانی دوم، کودک کشی کرده است؛ از این رو امیدواریم هرچه زودتر دوران نکبت بار این رژیم پایان پذیرفته و شاهد پیروزی حق بر باطل باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در صحن شورا نیز با بیان اینکه تذکرات ما بر مردم اثر می گذارد؛ اظهار کرد: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که در تذکرات خود چگونه با یکدیگر سخن می گوییم.
وی افزود: تذکر به مواد قانونی است و تذکر جای سخنرانی نیست. مسائل غیرمربوط به شهر نباید در تذکرات مطرح شود؛ امیدواریم نمونه باشیم و نشان دهیم که نمایندگان انقلابی مردم چگونه هستند.
 
اگر نیاز پایتخت به اتوبوس توسط سازندگان داخلی تأمین می‌شد خرید خارجی نمی کردیم
مهدی چمران در حاشیه دویست و بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مورد تصمیماتی که برای مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو اتخاذ شده خبری ندارم؛ یادآور شد: مدیرعامل مترو متن مصاحبه خود را ارسال کرد و مطلب بدی در آن نبود. گفته شد که این موارد عنوان نشده و متن تغییر یافته و امیدواریم همینطور باشد.
وی با بیان اینکه تراموایی که در برخی کشورها ساخته و استفاده شده چرخ لاستیکی است و راننده ندارد چراکه در مسیر مشخص خود کنترل می‌شود؛ تصریح کرد: اگر قرار بر استفاده از این نوع تراموا باشد باید روی قیمت، کیفیت و نحوه کارکرد آن بررسی صورت بگیرد تا ببینیم به صلاح شهر هست یا نیست. تراموایی که نتواند شیب خیابان را طی کند و یک سال زمان ببرد تا آسفالت خیابان‌ها برای ریل‌گذاری برداشته شود، کاربردی ندارد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که در سال آینده شاهد ورود واگن‌های مترو و اتوبوس‌های خریداری شده باشیم. 
وی همچنین تصریح کرد: باید شرایط به گونه‌ای باشد که مردم با خیال راحت خودروی خود را در منزل بگذارند و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. اگر تأمین ناوگان در سال آینده انجام شود؛ می‌توان به این موضوع امیدوار بود.
چمران با بیان اینکه قرارداد دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس داخلی منعقد اما تأمین نشد؛ تأکید کرد: ما در جلسه با نمایندگان مجلس نیز گفتیم که در زمان کرونا هم تا زمان ساخت واکسن، نسبت به واردات اقدام کردیم. برای اتوبوس‌ها نیز شرایط به همین شکل است و امیدواریم خودروسازان داخلی سریعتر بسازند و تحویل دهند. 
وی متذکر شد: البته تولیدکنندگان با مشکل خرید تجهیزات و ارز روبه‌رو هستند. یکی از خودروسازان گفته بود که ماهیانه ۵۰ دستگاه اتوبوس تحویل می‌دهد اما نتوانست تحویل دهد. اگر تأمین می‌شد ما ناچار به خرید خارجی نمی‌شدیم. البته قیمت اتوبوس خارجی از داخلی ارزان‌تر است.
 
کد خبر:1-223

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: