• سه شنبه ٢٤ بهمن ١٤٠٢-١١:٣٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٤٤٦
در صحن شورا صورت گرفت: 5-215

اصلاح مصوبه «اخذ عوارض حفظ و گسترش فضاي سبز مبتني بر ارزش اكولوژيك درختان»

در ادامه بررسی مصوبه «اخذ عوارض حفظ و گسترش فضاي سبز مبتني بر ارزش اكولوژيك درختان» تبصره‌های دوازده گانه این مصوبه با هدف تسهیل در رویه خرید و تحویل درخت توسط شهروندان به شهرداری، تغییر یافت و اصلاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، در جریان برگزاری دویست و پانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران موضوع «بررسي لايحه اصلاحيه مصوبه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضاي سبز مبتني بر ارزش اكولوژيك درختان» در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و این لایحه پس از اصلاحات در برخی عناوین به تصویب رسید.
مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در توضیح این لایحه عنوان کرد: خوشبختانه کلیات این لایحه در جلسه قبلی شورا به تأیید رسید و مصوب شد که ما در این خصوص افزایش پنج درصدی نرخ عوارض را شاهد باشیم و اعمال این نرخ نیز موجب تقدیر شهروندان از این مصوبه شورا شد از این رو برخی تبصره هایی که نیاز به برررسی دقیق تر داشت به این جلسه موکول شد.
وی افزود: اصلی ترین تغییر در این لایحه به موضوع تعهد و یا تحویل اشجار به منطقه های شهرداری بود که با چالش هایی روبرو بود از این رو ما در اصلاح این تبصره اظهار کردیم که برابر این لایحه وظیفه تعیین قیمت به سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران محول شد و همان قیمت از فرد متقاضی اخذ خواهد شد. این بدان معناست که تعدادی اشجاری که فرد بر کاشت آن تکلیف دارند؛ رقم آن را به حساب مخصوص پرداخت کند و اشجار را دریافت کند.
مهدی چمران در تکمیل این توضیحات عنوان کرد: قبلاً متقاضیان خودشان اقدام به خرید اشجار برای کاشت می کردند. اما با این مصوبه سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران وکالتاً موظف به کاشت درخت در مکانهای تعیین شده می شود و پس از آن تحویل شخص می دهد و این اقدام کمک به کاشت درختان خواهد بود.
عباسی در تشریح تبصره دوازدهم یادآور شد که در این لایحه قید شده که این مبلغ توسط سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران جهت خرید و کاشت درختان در بوستانه ها و فضاهای شهری هزینه خواهد شد. 
رئیس شورای شهر تهران در ادامه این توضیحات با بیان اینکه بند "هزینه خواهد شد" باید اصلاح شده و تامین هزینه درختان با متقاضیان است و سازمان پارک ها موظف به تهیه و کاشت اشجار خواهد بود.
وی در خصوص بند دیگری نیز یادآور شد: در یکی از این بند ها آمده هر تعداد درختانی که غرس می شود باید مطابق همان تعداد درختانی است که قطع شده است؛ اما باید این موضوع نیز مد نظر قرار گیرد که محیط بن درختان قطع شده دو برابر درختان غرس شده است لذا نیاز است تا این مورد نیز مورد اصلاح قرار گیرد.
در پایان موضوع «اخذ عوارض حفظ و گسترش فضاي سبز مبتني بر ارزش اكولوژيك درختان» با اعمال اصلاحاتی مورد موافقت قرار گرفت و به تصویب رسید.
 
کد خبر: 5-215

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: