• سه شنبه ٢٦ دی ١٤٠٢-١٤:١٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٣٠٥
با رای شورا صورت گرفت؛ 9-209

تصویب اساسنامه سازمان مدیریت حمل و نقل و پایانه های مسافربری شهرداری تهران

«اساسنامه سازمان مدیریت حمل و نقل و پایانه های مسافربری شهرداری تهران » با اصلاحاتی جزئی با موافقت اعضای شورای شهر تهران، تصویب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، «اساسنامه سازمان مدیریت حمل و نقل و پایانه های مسافربری شهرداری تهران» در دویست و نهمین جلسه شورای شهر تهران، مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.
ابتدا ناصر امانی، از اعضای شورا، در خصوص اهداف این سازمان، ذیل قرائت ماده سوم این اساسنامه گفت: «مدیریت حمل و نقل بار و کالای درون شهری، از طریق ساماندهی و نظارت بر تمامی فعالیت های شرکت ها و مؤسسات مرتبط با حمل و نقل بار درون شهری، و ارائه خدمات در پایانه های مسافربری برون شهری تهران، در چارچوب وظایف و مأموریت های قانونی شهر تهران» اصلی ترین مأموریت و هدف این سازمان می باشد.
وی در ادامه ضمن قرائت بند چهارم این اساسنامه از اختیارات این سازمان گفت.
 جعفر تشکری هاشمی، عضو شورا ضمن قرائت و استناد به بند یک ماده چهارم این اساسنامه مبنی بر برنامه ریزی و راه اندازی یکپارچه سامانه های مربوط جهت اعطای مجوز ساماندهی نظارت بر عملکرد امور حمل و نقل بار درون شهری، شامل شرکت های پخش و توزیع کالا و شرکت های اینترنتی، خاطرنشان کرد: منظور در اینجا شرکت های اینترنتی بار بودند، که قید آن به اشتباه، از قلم افتاده است، لطفاً کلمه بار پس از شرکت های اینترنتی گنجانده شود، که با شرکت های اینترنتی مسافری اشتباه نشود، و یا اگر شرکت های اینترنتی مسافریِ برون شهری است، آن هم بدین شکل قید شود« شرکت های اینترنتی بار و مسافریِ برون شهری، که با اعمال این پیشنهاد، شرکت های باری و مسافری برون شهری، با شرکت های اینترنتی مسافری درون شهری تمایز داده می شود و تداخلی میان آنها صورت نمی گیرد». در ادامه محمد آخوندی، عضو شورا در تذکری افزود: زیبنده نیست که زمانی که اساسنامه سازمان و مؤسسه‌ای در صحن علنی شورا بررسی می شود، مدیرعامل آن سازمان حضور نداشته باشد.
وی در ادامه با استناد به بند دو ماده چهارم: «توسعه و احداث بر حسب نیاز، در چارچوب برنامه های شهرداری تهران» اظهار داشت: در اینجا قید در چارچوب برنامه های شهرداری تهران برداشته شود و بجای آن قید در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه جایگزین شود، که قوانین خاص این سازمان در تعارض با قوانین بالادستی قرار نگیرد.
پرویز سروری، در ادامه جلسه با تأکید بر تذکر آقای آخوندی، مبنی بر توجیه نداشتن غیبت مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل و پایانه های مسافربری شهرداری تهران حین بررسی اساسنامه سازمان مربوطه، خاطرنشان کرد: اینگونه غیبت ها در نهایت به ضرر شهرداری تمام می شود. 
وی افزود: در زمان بررسی اساسنامه مؤسسات و سازمان ها، باید مدیرعامل آن سازمان یا مؤسسه، حتماً در صحن شورا حضور پیدا کند و نظرات و نکات خود را در صورت لزوم، حین بررسی اساسنامه مربوطه ارائه نماید تا در ادامه، آن سازمان به مشکل نخورد. 
وی از آقایان باقری و متولیان خواستار پیگیری این موضوع شد تا از تکرار این جنس غیبت ها در دیگر جلسات صحن، جلوگیری بعمل آید. 
در پایان، این اساسنامه، با اصلاحاتی جزئی با موافقت اعضای شورای شهر تهران، تصویب شد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: