• يکشنبه ١٠ دی ١٤٠٢-١٠:١٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨١٨٠
چمران خبر داد:1-204

اقدام نمایشگاه سئول در برگزاری نمایشگاه خودرو برچیده شد/ عدم الحاق اتوبوس های جدید در سال جاری

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص برگزاری مجدد نمایشگاه خودرو در محل نمایشگاه بین المللی، اظهار کرد: هر ساله نمایشگاه خودرو در شهر آفتاب برگزار می شود و امسال نیز در بهمن ماه بر همین منوال برگزارخواهد شد. اما شرکت نمایشگاه های بین المللی در اقدامی به شرکت هایی که در این نمایشگاه حضور دارند؛ اعلام کردند که مجدداً در محل نمایشگاه سئول، نمایشگاه خودرو در اسفندماه برگزار خواهند کرد. خوشبختانه این موضوع با انتقادهای بسیاری مواجه شد و در نهایت این اقدام برچیده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و چهارمین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم، با اشاره به فرارسیدن سالروز قیام مردم فهیم ایران در روز 9 دی 88 که بنام روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، نامگذاری شده است؛ ضمن گرامیداشت این روز و قدردانی از شهروندان تهرانی برای حضور در گردهمایی روز گذشته خود در میدان آیینی امام حسین(ع) عنوان کرد: روز 9 دی، روزی بود که ملت بزرگ ایران در مقابل اتفاقات پس از انتخابات و در جریان فتنه 88 که از سوی دشمنان و معاندین منجر به ایجاد حوادث دلخراشی در روز عاشورا شده بود، ایستادند و با حضور میلیونی، ضمن محکوم کردن این جسارت ها به دین و شریعت، با رهبر انقلاب بیعتی مجدد را برقرار کردند.
وی در ادامه با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت مسیح(ع) و آغاز سال نو میلادی به همه مسیحیان و رهروان آن حضرت، ضمن آرزوی سالی توأمان با صلح و دوستی برای همه ملت های جهان، گفت: همواره باید از منش و رفتار این پیامبر بزرگ درس بگیریم و آرزو داریم که مسیحیان سراسر جهان رهپویان واقعی آن حضرت باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در خصوص برگزاری مجدد نمایشگاه خودرو در محل نمایشگاه بین المللی، اظهار کرد: هر ساله نمایشگاه خودرو در شهر آفتاب برگزار می شود و امسال نیز در بهمن ماه بر همین منوال برگزارخواهد شد؛ اما شرکت نمایشگاه های بین المللی در اقدامی به شرکت هایی که در این نمایشگاه حضور دارند اعلام کردند که مجدداً در محل نمایشگاه سئول، نمایشگاه خودرو  در اسفندماه برگزار خواهند کرد. خوشبختانه این موضوع با انتقادهای بسیاری مواجه شد و در نهایت این اقدام برچیده شد. 
وی با بیان اینکه نمایشگاه خودرو به مدت ۱۸ سال به دلیل ازدحام و گره های ترافیکی در نمایشگاه بین المللی تعطیل بود؛ افزود: نمایشگاه بین المللی اعلام کرده بود که از شورای ترافیک مجوز گرفته، اما وقتی پرسیدیم گفتند که از شورای عالی ترافیک استان اقدام کردند که هیچ ارتباطی به شهر تهران ندارد. پلیس راهور نیز با این موضوع صراحتاً مخالفت کرده و مدیریت شهری هم به شدت نظر منفی با برگزاری این نمایشگاه دارد.
چمران یادآور شد: حتی مسئولان برگزاری نمایشگاه بین المللی از جانب مدیریت شهری هم ادعا کرده بودند که مجوز برگزاری گرفته اند. بنده قوِیاً این موضوع را تکذیب کرده و این ادعاهای خلاف واقع را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه وزیر صمت اذعان کرد با برگزاری نمایشگاه خودرو در اسفند ماه مخالف است و استاندار نیز مخالفت خود را اعلام کرد؛ گفت: این جزیره ای عمل کردن و دودستگی مایه تأسف است که برای کسب درآمد اندک متوسل به برگزاری نمایشگاه در سئول می شوند. سئوال ما این است که مگر وزارت صمت درمانده این مبلغ است؟ ما نمی خواهیم مردم آسیب ببینند. امیدواریم بر اساس قولی که دادند؛ عمل کنند و به مردم آسیب نزنند. در غیر این صورت اگر مردم آسیب نمی‌بینند؛ بیایند نمایشگاه برگزار کنند.
 
مردم بدانند وضعیت آب در تهران وخیم است
وی با اشاره به برگزاری جلسات ویژه ای در خصوص آب پایتخت در محل استانداری تهران، با تأکید بر اینکه وضعیت آب در استان تهران وخیم است و در ورز هشدار قرار دارد؛ یادآور شد: مردم بدانند در تهران وضعیت وخیم دارد. اگر باران نبارد؛ معلوم نیست چه خواهد شد. بسیار وضعیت ناگواری را شاهد هستیم. میزان منابع آبی و ظرفیت سدها به حداقل رسیده است و حداقل کاری که مردم می توانند انجام دهند؛ صرفه جویی در مصرف آب است تا بتوان آب را به گونه ای تأمین کرد.
چمران همچنین با ابراز تأسف از ادامه استمرار کشتارها و جنایات اسرائیل در غزه و کرانه غربی، علیه مردم مظلوم فلسطین و افزایش شمار شهدا به بیش از 21 هزار نفر اظهار داشت: نیمی از این شهدا کودکان و زنان بی دفاع فلسطینی هستند. یعنی کسانی که در جنگ نیستند؛ در اثر بمباران حکومت جعلی و جنایتکار اسرائیل به شهادت رسیده اند. جنایتکارانی که همه دنیا علیه آن ها به پا خواستند اما برخی دولت ها همسو با این رژیم چشمانشان را بروی این نسل کشی بستند و توجهی ندارند.
وی در پایان تأکید کرد که کودک کشی، بمباران شهرها، تخریب بیمارستان ها و کلیساها دستاورد نظامی نیست. آنها با وجود همه امکانات پیشرفته و برقراری خط لجستیکی از امریکا و استفاده از بمب های چند تنی در هر اقدام نظامی با شکست های سهمگین مواجه شدند و تنها کاری که به آن می بالند انسان کشی و کودک کشی بوده و بس؛ که امیدواریم بزودی شاهد سقوط نهایی این رژیم جعلی در منطقه باشیم. 
 
بعید است امسال اتوبوس های جدید به خطوط ما الحاق شوند
مهدی چمران در حاشیه دویست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قراردادهای داخلی اتوبوس‌ها منعقد شده اما بعید به نظر می‌رسد امسال تحویل داده شود؛ خاطرنشان کرد: اتوبوس‌های برقی احتمالاً سال آینده تحویل داده می‌شود. برای اتوبوس‌های خارجی نیز منابع مالی پیش‌بینی شده که با اصرار وزارت صمت قرار بر این شد دو هزار دستگاه اتوبوس وارداتی برقی باشد.
وی همچنین با اشاره به اینکه در کنار جایگاه‌های پیش‌بینی شده در سطح شهر، خودروهای سواری در منازل مسکونی نیز می‌توانند شارژ شوند؛ تصریح کرد: جایگاه شارژ وسایل نقلیه برقی مصرف برق چندانی ندارند و تنها مسئله‌ای که باید توجه کرد؛ تأمین تجهیزات و نصب آن در سطح شهر است. البته اتوبوس‌ها در یک روز می‌توانند یکبار شارژ شوند و ۲۰۰ کیلومتر پیمایش کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از گفته هایش با بیان اینکه میادین اگر مرغ و گوشت دریافت کنند توزیع خواهند کرد؛ گفت: یکی از روش‌های مناسب توزیع مرغ بین مردم، میادین و فروشگاه‌های شهروند هستند و هردو بخش آمادگی کامل برای توزیع دارند و نوع توزیع نیز مردمی است که می‌توان به راحتی این اقلام را تأمین کرد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: