• يکشنبه ١٠ دی ١٤٠٢-١١:٢١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨١٧٩
شربیانی متذکر شد:3-204

یک بار باید تکلیف دلایل آلودگی هوا را مشخص کنیم

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، با انتقاد از اظهارات مختلف از سوی دستگاه‌های دخیل در خصوص دلایل آلودگی هوا، خواستار تعیین تکلیف علل اصلی این معضل شهر تهران شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، جعفر شربیانی، عضو هیئت رئیسه شورا ضمن تبریک روز زن و گرامیداشت ۹ دی و روز بصیرت، در خصوص آلودگی هوا با بیان اینکه این معضل بیش از دو دهه است که در فصل سرد سال در تهران شدت و حساسیت می‌یابد؛ متذکر شد: تاکنون اظهار نظرهای متفاوت و مختلفی از دستگاه‌های ذیربط مختلف و متهم نفر اول این موضوع دریافت می‌شود. 
وی ادامه داد: به تازگی معاون رئیس جمهور در محیط زیست اظهار کرده است که زباله سوزی در جنوب تهران از علل اصلی و اساسی آلودگی هوای تهران است. نکته‌ای که در اینجا مغفول مانده این است که اساساً ما در سنجش آلودگی هوا در تهران با مشکل مواجه هستیم. هر ساله در خصوص روش‌های اندازه‌گیری و رسیدن به علل و دلایل آلودگی هوا اظهارات جدیدی گفته می‌شود. بیست و اندی دستگاه در این موضوع دخیل هستند و این تبدیل به معضلی شده که شهروندان را آزار می‌دهد. 
شربیانی در ادامه تأکید کرد: ما باید یک بار در مورد این نوع اندازه‌گیری و علل و دلایل سنجش آلودگی هوای تهران تکلیف را مشخص کنیم. بخشی از این موضوع به شهرداری و بخش دیگر به سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط می‌شود که باید به بررسی این موضوع بپردازیم. 
عضو هیئت رئیسه شورا در ادامه با اشاره به ملاقات‌های مردمی که با هدف پیگیری مطالبات آن‌ها انجام می‌شود؛ اظهار داشت: در حوزه شهرسازی مشکلی وجود دارد که سطح پهنه اشغال آن‌ها در طرح تفصیلی شهر تهران زیر ۶۰ درصد است؛ مسئله‌ای که در ساختن و سازهای مردمی در منطقه باعث ایجاد مشکل شده و موجب تأخیر در صدور پایان کار و افزایش ماده 100 می‌شود. لذا از شهردار تهران و نیز معاونت شهرداری درخواست می‌شود به منظور ایجاد وحدت رویه در خصوص نحوه پیشروی طولی املاک مطابق بندهای طرح تفصیلی شهر تهران و با توجه به بافت محل و حقوق مجاورین با تأیید شورای شهر و تصویب ماده ۵، لایحه‌ای را ارائه دهد که این بخش از مشکلات مردم در حوزه معماری و شهرسازی مرتفع شود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: