• سه شنبه ١٧ مرداد ١٤٠٢-١٣:٠١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٢٨٢
زهرا شمس‌احسان

خبرنگار، داعیه‌دار مطالبات اجتماعی

فقدان بازنمایی صحیح واقعیات موجود اجتماعی برای حاکمیت از عمده چالش‌هایی بود که از دیرباز منجر به بروز شکاف بین بدنه‌ی مردم و قدرت می‌شد. 
حضور نهاد رسانه موهبتی شد که هم کارگزاران نظام سیاسی را به حقیقت موجود مشرف می‌داشت و هم مردم، مجرایی را یافته بودند که انعکاس خواسته‌های آنان بود در پیشگاه حاکمان. 
امروز و با تغییر شیوه‌ آگاهی‌بخشی از خبررسانی صرف به مطالبه‌گری اجتماعی، فرصتی پیش‌آمده تا خواستِ نهایی مردم به‌صورت مشخص به نهادهای تصمیم‌گیر برسد و حتی این صداهای پراکنده‌ مردمی در منشور خبرنگاران متحد و هم‌راستا شوند و منجر به تصمیم‌سازی و تغییر در مقیاس وسیع گردند. 
از این رو، خبرنگار، صدای مردم در گوش حاکمیت و خبرنگاری، داعیه‌دار مطالبات اجتماعی است و شایسته است که ضمن پاسداشت مقام خبرنگاری، تسهیلگری‌های جامعی صورت گیرد این عزیزان با فراغ‌بال بیشتری به شفاف‌سازی امور و تبیین معضلات بپردازند؛ زیرا باور داریم که رسانه، به‌ویژه در زمان حاضر، نمایانگر خواست حداکثری مردمی است و خبرنگاران به‌عنوان نمایندگان جامعه، آینه‌ی تمام‌نمای این مطالبات می‌باشند. 
در روز خبرنگار و به پاسداشت تلاش‌های شبانه‌روزی این عزیزان، قدردان زحمات خالصانه، بی‌شائبه و مداوم آنان هستیم و امیدواریم که در تعامل بیشتر با خبرنگاران، بتوانیم به رفع دغدغه‌های حقیقی مردم نایل آییم.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: