• دوشنبه ٢ مرداد ١٤٠٢-١٧:٠٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧١٧٦
نرگس معدنی پور؛

توهین به قرآن توهین به تمامی کتب آسمانی است

روزها و ماه های تلخ و پر دردی را در حال سپری کردن هستیم. طی 6 ماه به بهانه آزادی، به قرآن کریم بزرگترین امانت الهی در دست بشر، اهانت شد آن هم از سوی مدعیان آزادی بیان و دموکراسی.

این اتفاق ناشایست در شرایطی طی روزهای گذشته در کشور سوئد تکرار شده است که شیعیان جهان، سوگوار سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایشان هستند. 

یقینا توهین به قرآن مجید را باید توهین به تمامی کتب آسمانی و مسیر پیموده شده از سوی انبیاء الهی دانست که پایان آن را باید سیاهی، تباهی و ذلت برای مجریان آن دانست.

راه حق با توهین، جسارت و اهانت به قرآن منحرف نخواهد شد و خداپرستان و به ویژه مسلمانان در اقصا نقاط جهان این اقدام شنیع را محکوم و بر ضرورت حفظ حرمت ادیان الهی تاکید دارند. توهین علیه قرآن و ایجاد فضا برای بروز چنین رفتارهایی در کشورهایی که ادعای آزادی دارند سرآغاز تروج نفرت افکنی و جهالت مدرن است، لذا ضروری است دولت ها ضمن احترام به آیین های الهی از هر گونه ورود به مناقشات این چنینی جدا خودداری کرده و زمینه ساز نهادینه شدن خشم در لایه های مختلف انسانی را فراهم نیاورند.

باید بر این نکته تاکید کرد که قرآن منادی صلح؛ دوستی و آرامش برای رسیدن به یک زندگی متعالی است و پیام کسانی که به این امانت الهی توهین می کنند شروع فصل جدیدی از توهش در جامعه انسانی است.

قرآن را میانجی قرار می دهیم و از همه آزادگان جهان این توقع را داریم تا در برابر این حرکت ضد دینی موضع گیری کرده و مانع از تکرار چنین رویکردهای متوهشانه ای شوند.

• رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: