• جمعه ٣٠ تير ١٤٠٢-١٦:٠٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧١٤٧
سروری:

دادستان‌ها در اطلاع‌رسانی دستگیری‌ شوراها عجولانه تصمیم نگیرند

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: دادستان‌ها در اطلاع‌رسانی دستگیری‌ شوراهایی که اتهام آنها محرز نشده است، عجولانه تصمیم نگیرند چون در مواردی این افراد تبرئه می‌شوند و این به اعتماد عمومی مردم لطمه می‌زند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران به نقل از خبرگزاری فارس از ری، پرویز سروری رئیس شورای عالی استانها در پانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری که با حضور اعضای شورا در سالن جلسات دفتر این شورا برگزار شد، اظهار کرد: انقلابی واقعی کسی است که به موقع عمل کند و وقتی ولی و رهبر می گوید امیدآفرینی کنید باید برای افزایش امیدبخشی و ایمان افزایی حرکت کنیم.

وی گفت: تمام دنیا بسیج شده اند که ایمان و امید را از ما بگیرند و رهبر معظم انقلاب تاکید بر امیدآفرینی در جامعه دارند لذا کسانی که ناامیدی تزریق می کنند در خط دشمن حرکت می کنند.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: در دیداری که با رئیس قوه قضائیه داشتیم، از عجله ای عمل کردن برخی دادستان ها در اطلاع رسانی دستگیری برخی اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای کشور که جرم آنها قطعی و محرز نشده، گلایه کردیم چرا که این کار باعث بدبین شدن مردم به نمایندگان خود در شوراها می شود.

سروری ادامه داد: تا کنون خبر دستگیری بسیاری از اعضای شورا از سوی دادستانی اعلام شده اما پس از مدتی این افراد تبرئه شده اند که این اطلاع رسانی درخصوص افرادی که اتهام آنها اثبات نشده، به اعتماد عمومی مردم لطمه می زند.

وی افزود: همچنین نظارت قضایی طبق قانون 2 ماه است اما برخی قضات، نظارت قضائی 6 ماهه صادر می کنند که در این صورت عضو شورا 6 ماه غیبت دارد و بایستی از شورا حذف شود و اگر پس از این مدت تبرئه شده باشد، باز هم حق برگشت به شورا ندارد.

عضو شورای اسلامی شهرستان ری تصریح کرد: حجت الاسلام اژه ای پس از این جلسه، در نامه ای به دادستان ها ابلاغ کردند که دستگیری اعضای شورا قبل از اینکه اتهام محرز شود، اطلاع رسانی نشود.

سروری گفت: همچنین در این جلسه مقرر شد کارگروه مشترکی بین آقای سراج معاون قوه قضائیه و بنده در خصوص بازرسی ها، بحث های دیوان، موضوعات ثبت، موضوعات قضائی و غیره تشکیل شود و نتایج آن در شورای عالی قضائی بررسی شود.

جعفر شربیانی رئیس شورای اسلامی شهرستان ری نیز در این جلسه ضمن تبریک انتصاب غلامرضا شنگی به عنوان شهردار منطقه۲۰ اظهار کرد: تغییرات خیلی وقت ها آثار مثبت و رو به جلو در پی دارد، ما هم امیدواریم با توجه به عملکرد و اقدامات خوب آقای شنگی در منطقه ۱۷، شاهد اقدامات و اتفاقات خوبی در شهرری باشیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز فضای شهرستان ری فضای همدلی، وحدت، کار و کوشش برای مردم است افزود: نقش شورای اسلامی شهرستان ری نسبت به دوره های قبلی در این فضای کار و کوشش از حیث مطالبه گری، ارتباط با مردم و نقش آفرینی در فرآیندهای پیگیرهایی که وجود دارد ، پررنگ‌ و ویژه بود و این امر به دلیل حضور موثر اعضای محترم شورای اسلامی شهرستان ری در موضوعات بخش ها، شهرها و شهرستان می باشد.

عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پروژه پارکینگ طبقاتی ضلع جنوبی حرم پروژه بسیار مهم و ملی است بیان کرد: تقریباً موانع پیش روی این پروژه رفع شده و به تأیید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین پارکینگ طبقاتی کشور خواهد بود که با محوریت شهرداری تهران در ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) احداث خواهد شد.

شربیانی با بیان اینکه امسال سهمیه آسفالت منطقه ۲۰ را توانستیم به ۱۰۰ هزار تن افزایش دهیم، گفت: گازرسانی به روستاهای بخش فشافویه نباید به یک آرزو در این دوره تبدیل شود، پیگیری‌های زیادی نیز در این خصوص صورت گرفت ولی متأسفانه کار با کندی پیش می‌رود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: