• دوشنبه ١٢ تير ١٤٠٢-١٠:٥٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٠١٢
آخوندی در طرح رصد 2 منطقه 9 مطرح کرد؛

از اجرای 100 درصدی پروژه های محلی تا افتتاح فاز یک بزرگراه بروجردی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در بازدید از منطقه 9 از اجرای 100 درصدی پروژه های محلی و افتتاح فاز یک بزرگراه شهید بروجردی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه‎وبودجه و میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران به همراه رحیم مرتضوی شهردار منطقه 9 و معاونین شهردار در قالب طرح رصد 2 از پیشرفت فیزیکی پروژه‌های توسعه محلی منطقه 9 بازدید کردند و در جریان آخرین وضعیت پروژه‌ها قرار گرفتند.
در حاشیه این بازدید رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران با اشاره به نظارت کمیسیون بر عملکرد سازمان‌ها، شرکت‌ها و مناطق 22 گانه شهرداری تهران، گفت: کمیسیون برنامه و بودجه از ابتدای سال نظارت خود را در بر عملکرد همه بخش‌های شهرداری با دقت بیشتری ادامه داده است واین روند را با هدف بهبود عملکردها و به نتیجه رسیدن پروژه ها ادامه خواهد داد.
وی با بیان اینکه در بخش مناطق در قالب طرح رصد ۲ از پروژه‌های توسعه محلی بازدید می‌کنیم، افزود: در این بازدیدها، روند پروژه‌های سال ۱۴۰۱ بررسی خواهد شد تا علاوه بر نظارت در نحوه اجرا و تکمیل پروژه‌ها، در جریان موانع و مشکلاتی که دارند، قرار بگیریم و برای حل آنها کمک کنیم، همچنین برای پروژه‌های سال ۱۴۰۲ که اعتبار آن در بودجه سال جاری درنظر گرفته شده، نظارت کافی را خواهیم داشت و از وضعیت پیشرفت پروژه مطلع می‌شویم، همچنین بررسی خواهیم کرد که برای سال ۱۴۰۳ چه پروژه‌هایی در مناطق ضرورت اجرا دارد تا اعتبار لازم در بودجه 1403 درنظر گرفته شود.
 آخوندی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون برنامه‌وبودجه از سازمان‌ها و شرکت‌ها شهرداری تهران، تصریح کرد: جلساتی را در سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری داشته ایم؛ از ابتدای سال تاکنون از شرکت بهره برداری مترو، شرکت واحد اتوبوسرانی و سازمان تاکسیرانی بازدیدهایی صورت گرفته که با حضور در این مجموعه‌ها، عملکرد آنان در سال ۱۴۰۱ را بررسی کردیم؛ همچنین در جریان این بازدیدها در جهت حل مشکلات این مجموعه‌ها، اقدام خواهیم کرد.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران با اشاره به دیگر وظایف کمیسیون، بیان کرد: بحث دیگری که در کمیسیون برنامه و بودجه دنبال می‌شود پروژه‌های بزرگ مقیاس شهر تهران است که وظایف ذاتی کمیسیون بوده و ریاست محترم شورای شهر هم تاکید جدی بر آن دارند.
وی ادامه داد: جلساتی را برای بررسی پروژه‌های مهم در مترو، اتوبوسرانی و معاونت فنی_عمرانی داشتیم که در بخش معاونت عمرانی مهم‌ترین پروژه، مربوط به بزرگراه شهید بروجردی بود؛ برای به نتیجه رسیدن و اجرای فاز اول این بزرگراه، نه تنها بازدیدهای میدانی صورت گرفت، بلکه جلسات مفصلی نیز برگزار شد که خوشبختانه بعد از چند جلسه شاهد این هستیم که تمام معضلات و مشکلاتی که بر سر راه افتتاح پروژه بود، رفع شده و به زودی شاهد افتتاح فاز یک خواهیم بود،  همچنین برای فاز دو نیز جلساتی برگزار شده و‌ مشکلاتی اعم از معارضین، بودجه و نقدینگی بررسی شده است.
آخوندی با بیان اینکه برای سایر پروژه‌های بزرگراهی این روند اجرا خواهد شد، اضافه کرد: تاکید کمیسیون برنامه‌وبودجه این است که نظارت در تمام بخش‌ها ادامه خواهد یافت تا علاوه بر اینکه مسائل و مشکلات حل شود شاهد تحقق بودجه 1402 در همه بخش ها باشیم .
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون از منطقه 9 در طرح رصد 2، گفت: امروز در منطقه 9 از پروژه‌های توسعه محلی منطقه بازدید کردیم، در این منطقه صددرصد پروژه‌ها تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل و تحویل شهروندان شده است و این منطقه رتبه اول را در اجرای پروژه‌های توسعه محلی دارد.
وی ادامه داد: باید از شهردار محترم و مدیران منطقه تشکر کنیم، چراکه در اجرای پروژه‌های توسعه محلی، وصول درآمدهای نقدی، پرداخت دیون و مطالبات در سال گذشته عملکرد خوبی داشتند.
آخوندی با اشاره به جزئیات پروژه‌های بازدید شده توسط کمیسیون برنامه‌وبودجه، بیان کرد: امروز از برخی از پروژه‌های توسعه محلی منطقه 9، از جمله؛ اصلاح هندسی و مسقف سازی پایانه تاکسیرانی قدرت پاکی، بازسازی سرای محله استاد معین، بهسازی خطوط سامانه‌های تندرو اتوبوس، احداث پارکینگ طبقاتی مجموعه فرهنگی_ورزشی کوثر، احداث و تجهیز مخزن بتنی ذخیره آب بوستان شادی، طراحی و اجرای شبکه آبرسانی، رفع نقاط بی دفاع شهری و ... بازدید کردیم.
وی به پروژه پارکینگ طبقاتی کوثر اشاره کرد و گفت: مجموعه فرهنگی کوثر به صورت نیمه کاره در دوره قبل مدیریت شهری افتتاح شد اما شهروندان نتوانستند از آن استفاده کنند و در کنار آن پارکینگی برای حل مشکلات اهالی درنظر گرفته شده بود که به‌ علت مشکل تملک زمین اجرای آن به تعویق افتاده بود، خوشبختانه تملک زمین انجام شده است و با انتخاب پیمانکار پروژه به زودی آغاز و پارکینگ طبقاتی کوثر تحویل مردم خواهد شد. 
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه خاطرنشان کرد: از دیگر پروژه‌های این منطقه، احداث و تجهیز مخزن بتنی ذخیره آب بوستان شادی است که پروژه به منظور آبرسانی و ذخیره آب برای مصارف ضروری به اجرا درآمده است، این پروژه 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که به گفته مدیران شهرداری منطقه، تا یک ماه آینده افتتاح خواهد شد.

 

گزارش تصویری این بازدید را در لینک زیر ببینید:

yun.ir/9li1jg

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: