• چهارشنبه ٣ خرداد ١٤٠٢-١٤:٥١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٦٨٨
میثم مظفر :

بررسی تعهدات شهرداری در تکمیل خطوط 6 و 7 مترو در طرح رصد 2/ افتتاح ۵ ایستگاه مترو تا پایان سال

چهارمین رویداد طرح رصد 2 با هدف رصد پروژه های بزرگ مقیاس شهری و بررسی مسائل و چالش های سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران با بازدید میدانی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از خطوط ۶ و ۷ مترو برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رویکرد جدید کمیسیون برنامه و بودجه در طرح رصد 2 مبنی بر توجه به پروژه های بزرگ مقیاس شهری در کنار پروژه های توسعه محلی تشریح کرد: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه بازدیدی را از خط 6 و 7 مترو داشتند و بدون تردید اولویت اول شورا و شهرداری امسال در حوزه شرکت راه آهن شهری تهران و شرکت بهره برداری مترو، تکمیل و تجهیز خط 6 و 7 مترو است. 

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی و زمانبندی که با شهرداری تهران در بودجه سال 1402 داشته ایم، کار تکمیل خط 6 و خط 7 مترو تهران تا پایان امسال باید به پایان برسد. امسال در خط 6 ، افتتاح 5 ایستگاه جدید را می بايست شهرداری تهران محقق نماید. 3 ایستگاه جدید شامل ایستگاه های شهدای کن ، شهران و شهر زیبا مقرر شده تا پایان مرداد ماه به بهره برداری برسد و 2 ایستگاه جدید دیگر شامل ایستگاه آیت الله کاشانی و ایستگاه کوهسار هم در نیمه دوم سال جاری می بایست تحویل شهروندان عزیز تهران شود. جمعا 5 افتتاح ایستگاه در خط 6 با افزایش طول خطوط به میزان 5/5 کیلومتر برنامه مدیریت شهری در خط 6 است . 

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: اگر شهرداری بتواند منابع مازادی را تامین نماید در محور جنوبی خط 6 فاز تکمیلی و توسعه ای نیز پیش بینی شده که شامل اتصال ایستگاه مترو دولت آباد به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بطول 6/5 کیلومتر است.

 میثم مظفر افزود: امروز بازدیدی از خط 7 مترو نیز داشتیم، برنامه و زمانبندی امسال مدیریت شهری در خط 7 مترو تهران ، افزایش 2 کیلومتری خطوط فعلی است که می بایست با تکمیل 2 ایستگاه جدید شامل ایستگاه میدان کتاب در سعادت آباد و ایستگاه ورزشگاه تختی در منطقه 15 تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

رئیس کمیته بودجه تاکید کرد: انتظار داریم که در تامین نقدینگی و منابع مالی و تخصیص نقدینگی این اولویت مدنظر شورای اسلامی شهر تهران رعایت شود چراکه بدون تردید تکمیل، تجهیز، بهره برداری و توسعه خطوط 6 و 7 مترو به عنوان اولویت اول تعیینی در برنامه امسال مترو مدنظر است. 

مظفر در پایان افزود: موضوعات دیگری در خصوص شرکت بهره برداری مترو نظیر وضعیت نیروی انسانی و موارد حسابرسی آن شرکت نیز مورد بررسی قرار گرفت. 

در این بازدید محمد آخوندی ، احمد صادقی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ، هرمزی مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری ، درستی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو و همچنین پیمانکاران بخش های مختلف خط 6 و 7 مترو نظیر شرکت مپنا و صابیر بین الملل نیز حضور داشتند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: