• يکشنبه ١٧ ارديبهشت ١٤٠٢-١٣:١٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٥٤٢
میثم مظفر خبر داد:

آغاز دور دوم طرح رصد محلات از امروز

میثم مظفر در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آغاز دور دوم طرح رصد محلات تهران اعلام کرد: شاهد تحقق حدود ۷۵درصدی پروژه های توسعه محلی در سال ۱۴۰۱ هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، میثم مظفر گفت: کمیسیون برنامه و بودجه شورای ششم از ابتدای این دوره اقدام به تعریف طرحی با عنوان " طرح رصد نظام مسائل و چالش های اولویت دار شهروندان در محلات " با رویکرد بودجه ریزی مشارکتی نمود. 
وی تشریح کرد: در این طرح براساس کار فنی و کارشناسی صورت گرفته، با حضور میدانی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در محلات و گفتگو با معتمدین و کنشگران فعال مدیریت شهری در محلات، بالغ بر 3000 پروژه مبتنی بر ترجیحات و خواسته های شهروندان و در جهت حل مشکلات محلات با عنوان "پروژه های توسعه محلی " احصاء گردید که تعداد 1700 پروژه آن در بودجه سال 1401 شهرداری تهران قرار گرفت و به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید.
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورا ادامه داد: با همت مدیران شهرداری، مطالبه شهروندان در محلات و پیگیری منسجم دبیرخانه طرح رصد در کمیسیون برنامه و بودجه، براساس آمار و اطلاعات سامانه کنترل پروژه شهرداری تهران، شاهد تحقق این پروژ ها به میزان تقریبی 75 درصد در سال 1401 هستیم.
مظفر متذکر شد: پروژه های توسعه محلی یا همان پروژ های کوچک مقیاس محلی در آخرین سال فعالیت شهرداری و شورا در دوره گذشته (سال 1399) دارای معدل پیشرفت 20 درصدی بوده است.
میثم مظفر افزود: اکنون کمیسیون برنامه و بودجه تصمیم دارد "طرح رصد 2" را با حضور اعضای کمیسیون و سایر همکاران گرانقدر شورای اسلامی شهر تهران آغاز نماید، در طرح رصد 2 ضمن بازدید میدانی از پروژه های اجرا شده در سال 1401 و ارزیابی اثربخشی آنها در محلات، بررسی نواقص پروژه های تکمیل نشده گذشته و همچنین نسبت به نظارت بر آغاز هرچه سریع تر پروژه های توسعه محلی مصوب سال 1402 که مبتنی بر نظرات شهروندان در طرح رصد 1 و نتایج سامانه "من شهردارم" احصاء و تصویب گردیده، اقدام نماید.
وی تشریح کرد: در طرح رصد 2 علاوه بر بازدید میدانی از محلات شهر تهران، رصد و کنترل پروژه های بزرگ مقیاس و برنامه های اولویت دار سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تهران در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفته و بازدید ها و جلسات تخصصی با معاونت های شهرداری تهران جهت کنترل پیشرفت پروژه های شاخص و بررسی چالش ها و نواقص پیش روی آنها، بصورت منسجم و هفتگی برگزار خواهد شد. 
مظفر افزود: طرح رصد 2 در روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته بصورت مستمر اجرا خواهد شد، اولین بازدید طرح رصد 2 از روز یکشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۱۷ از محلات منطقه 20 شهرری و در سه شنبه آتی از یکی از سازمان ها و شرکت های تابعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خواهد بود.
رئیس کمیته بودجه با اشاره به اولویت شورای ششم در سال 1402 بر توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: رصد و کنترل پروژه های شاخص معاونت حمل و نقل و ترافیک در اولویت کمیسیون برنامه و بودجه و طرح رصد 2 قرار گرفته است.
میثم مظفر ادامه داد: کمیسیون برنامه و بودجه شورای ششم در نظر دارد با انتشار سلسله گزارشات تصویری 90 ثانیه ای با عنوان " روایت ششم " نتایج حاصله از طرح رصد 1 را به اطلاع شهروندان و فعالین حوزه شهری برساند، روایت ششم روایتی از امید و شوق خدمت مدیریت شهری در این دوره و پاسخی به اعتماد و مطالبات شهروندان است.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: