• شنبه ١٣ اسفند ١٤٠١-١٦:٣٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٢٥٠
آخوندی در نشست خبری:

رشد 103 درصدی بودجه حمل و نقل عمومی در سال 1402

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از رشد 103 درصدی بودجه حمل و نقل عمومی شهر تهران برای سال 1402 شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری بودجه 1402 شهرداری تهران ضمن تقدیر از اصحاب رسانه به دلیل اطلاع رسانی صحیح در زمینه تصویب برنامه چهارم توسعه و بودجه 1402 شهرداری تهران گفت: امسال شورای اسلامی شهر تهران تصمیمات شجاعانه برای رفع مشکلات شهر تهران اتخاذ کرد که انشالله این تصمیمات در رفع بخشی از مشکلات شهر تهران موثر باشد.
آخوندی ادامه داد: اگر مدیران شهری بتوانند به درستی عمل کنند و از اختیاراتی که برای آنها فراهم آمده به درستی استفاده کنند حتما شاهد اتفاقات خوبی در شهر خواهیم بود.
آخوندی اظهار کرد: در حالی که بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران نسبت به بودجه 1401 ، ۵۱ درصد رشد داشت سعی شد تا حمل و نقل عمومی ویژه دیده شود، بودجه در این حوزه نسبت به سال گذشته 103 درصد رشد داشت و به عبارتی 45 درصد کل بودجه به بخش حمل و نقل و ترافیک اختصاص یافت.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: سر جمع اعتبار در نظر گرفته شده در حوزه حمل و نقل 34 هزار میلیارد است که از این میزان در تبصره ۲۰ لایحه بودجه 10 هزار میلیارد دیگر به بخش حمل و نقل و ترافیک اختصاص یافت، بر همین اساس اگر امسال شهرداری از بودجه پیش بینی شده عبور کند، می تواند در بخش حمل و نقل هزینه کند.
آخوندی گفت: یکی از مشکلات همیشه در بودجه کشور و شهر تهران این بود که بخش هزینه‌ای میزان زیادی از بودجه را به خود اختصاص می داد به طوری که در سال گذشته ۱۴۰۱ بیش از نیمی از بودجه در حوزه هزینه ای بود اما امسال با اتفاقی که درحمل و نقل افتاد 45 درصد بودجه هزینه ای و 55 درصد غیر هزینه ای در حوزه تملک دارایی سرمایه ای و تملک دارای مالی دیده شده است.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: