• سه شنبه ١٨ بهمن ١٤٠١-١٤:٠٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦١٠٥
آخوندی مطرح کرد؛ 10-128

تشریح آخرین تغییرات عـوارض و بهای خـدمات در سـال 1402

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران آخرین تغییرات عـوارض و بهای خـدمات در سـال 1402 در سـال 1402 شهرداری را تشریح کرد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورای ششم در توضیح ادامه بررسی «لــوايح عـوارض و بهای خـدمات در سـال 1402 (عوارض بر مشاغل شهر تهران )» اظهار داشت: پیش از این عوارض کسب و کار و پیشه در لایحه در نظر گرفته می شد که بر اساس ابلاغیه جدید وزارت کشور این عنوان به عوارض بر مشاغل شهر تهران تغییر کرده است.
وی ادامه داد: در اعداد و ارقام این لایحه نسبت به سال گذشته هیچ گونه تغییری ایجاد نشده و فقط عنوان اصلاح شده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به 4 تبصره این لایحه اظهار داشت: در تبصره اول آمده که پرداخت پس از مهلت مقرر عوارض شهرداری در هنگام وصول مشمول ۲ درصد جریمه به ازای هر ماه تاخیر خواهد بود.
وی ادامه داد: در تبصره دوم عنوان را اصلاح می کنیم به نحوی که عنوان مصوبه تعیین عوارض سالیانه فعالیت بانک ها و موسسات مالی و اعتباری در شهر تهران به عوارض بر مشاغل بانکها و موسسات مالی در شهر تهران تغییر می کند؛ در تبصره سوم که بخشنامه وزارت کشور است شهرداری تهران مکلف شده عوارض موضوع این مصوبه را از مشاغل موضوع بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری تسری و دریافت نماید و تبصره چهارم اینکه مفاد مصوبات شورای اسلامی در این مورد در سالهای قبل همچنان به قوت خود باقیست.
این لایحه با اکثریت آرا به تصویب نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران رسید.
شایان ذکر است در ادامه این جلسه «لــوايح عـوارض و بهای خـدمات در سـال 1402 (بخش بهای خدمات به اتباع خارجی )» نیز مورد بررسی قرار گرفته و نهایتا با اکثریت آرا بدون تغییر نسبت به سال قبل به تصویب شورا رسید.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: