• دوشنبه ١٧ بهمن ١٤٠١-١١:٠٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٠٩٣
روزنامه همشهری گزارش داد؛

موافقت شورا با رشد برخی از بهای خدمات و عوارض شهری + جدول

بررسی لوایح و تعیین نرخ عوارض و بهای خدمات شهرداری تهران برای سال 1402مهم‌ترین دستور جلسه دیروز شورای شهر تهران بود که اعضا با افزایش 20تا 25درصدی نرخ عوارض حوزه‌های خدمات شهری و حمل‌ونقل موافقت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سیدجعفر تشکری‌هاشمی در جریان بررسی لایحه تعیین بهای خدمات صدور و تمدید پروانه بهره‌برداری شرکت‌های حمل‌ونقل بار در شهر تهران گفت: «ساماندهی شرکت‌های حمل‌ونقل درون‌شهری به شهرداری‌ها واگذار شده است و طبق این قانون باید مجوز و صدور پروانه برای فعالیت شرکت، خودرو و رانندگان صادر شود.»
او درخصوص لایحه عوارض طرح ترافیک سال آینده هم عنوان کرد: «باید اجازه دهیم شرکت‌ها نظارت کامل بر خودروها داشته باشند. اگر هر خودرویی هرگونه که می‌خواهد در شهر تردد کند، نابسامانی را شاهد خواهیم بود. ما اعلام کردیم که ۱۰۰ درصد نرخ عوارض باید برای بهبود حمل‌ونقل عمومی صرف شود و بر همین مبنا، افزایش ۲۵درصدی نرخ عوارض پیشنهاد شده است.»
 وقتی نوبت به بررسی لایحه عوارض پارک حاشیه‌ای رسید، سید مجتبی شفیعی، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ترافیک شهر تهران گفت: «براساس تکلیفی که شورا به ما محول کرده امسال، ایجاد ۱۲۰هزار فضای پارک حاشیه‌ای را هدف‌گذاری کردیم. تاکنون قرارداد ۷۵هزار فضا منعقد و کار اجرایی آنها آغاز شده است و تا پایان سال هم این تعداد به 95هزار مورد می‌رسد. برای جبران کمبود فضای پارک، سعی داریم قراردادهای جدیدی برای ایجاد 120هزار فضای پارک در سال آینده منعقد کنیم.» 
در نهایت مهدی پیرهادی هم توضیحاتی درخصوص نرخ عوارض مشاغل سیار و بی‌کانون شهر تهران، خدمات مدیریت پسماند و پسماندهای ساختمانی و عمرانی، پارک حاشیه‌ای و... ارائه داد. نرخ عوارضی که برای سال آینده به تصویب شورای شهر رسیده در زیر آمده است.
 
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: