• سه شنبه ١٣ دی ١٤٠١-١٤:٠٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٨٩٥
امانی خبر داد؛ 12-119

رد اساسنامه سازمان فناوری‌های نوین شهرداری از سوی وزارت کشور/ جلوی تضعیف سازمان فاوا را بگیرید

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رد اساسنامه سازمان فناوری های نوین شهرداری تهران از سوی وزارت کشور، از شهرداری تهران درخواست کرد با حمایت از سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران اجازه تضعیف این سازمان را ندهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، ناصر امانی، عضو شورا در یکصد و نزدهمین جلسه شورا، همزمان با سومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با قرائت متن تسلیتی در صحن شورا گفت: سه سال پیش در چنین ساعتی چشمان گریان همه مردم ایران و بسیاری از کشورهای جهان به قاب سیمای جمهوری اسلامی ایران دوخته شده بود و خبر تکان‌دهنده و غیر قابل باور شهادت مردی را به نظاره نشسته بودند که در طول حیات طیبه و مؤمنانه‌اش تلاش کرده بود ناشناخته بماند؛ اما از آنجا که سنت الهی مقرر کرده بود که« ان کنتم تحبون الله فتبعونی یحببکم الله» با اراده الهی محبوب ترین شد و بدرقه طولانی و تاریخی او تشیع قرن نامیده شد. آری شهید قهرمان ما سپهبد حاج قاسم سلیمانی که خود را سرباز مردم ایران نامید سرداری دل‌ها از همه اقشار و قومیت‌ها و مذاهب و گرایش‌ها در فراق‌اش گریستند و بر قاتلان تروریست و جلادش لعن و نفرین نثار کردند. یاد و خاطره آن عزیز سفر کرده و همراهان شهیدش از ایران و عراق از جمله شهید مهدی المهندس را گرامی می‌داریم و مکتب سلیمانی را چراغ راه و نجات بخش مدیران عالی کشور برای فراروی حل مشکلات ملت ایران می دانیم. ما عاش سعیداً و مات سعیداً. 
امانی در ادامه، تذکر خود درباره سازمان فناوری شهرداری تهران را قرائت کرد و گفت: شنبه دو هفته قبل از این سازمان بازدید داشتم و با ده‌ها نفر از مدیران و کارکنان این سازمان ملاقات کردم، قبلا هشدار دادم که تشکیل سازمان فناوری نوین به تضعیف یک سازمان قدیمی، سرمایه تخصصی شهرداری تهران و زیربنای اقدامات فناورانه شهرداری نینجامد.
وی افزود: باید عرض کنم با کمال تأسف این اتفاق افتاد و سازمان فناوری و ارتباطاتی که من در شنبه دو هفته قبل دیدم با سازمانی که ما در سال 96 دیده بودیم کیلومترها فاصله گرفته و عقب افتاده است، سازمان فناوری نوینی که هنوز تشکیل نشده بود و حتماً مطلع هستید که اساس نامه‌اش با همان استدلال هایی که من اینجا عرض کردم از طرف وزارت کشور رد شد.
 وی ادامه داد: ما گفتیم توسعه سازمان، توسعه تشکیلات و همه اهدا خوبی که آقای زاکانی و شهرداری در حوزه هوشمندی دنبال آن است، می‌تواند توسط سازمان فاوا انجام بگیرد؛ دوستان مصلحت دانستند که نه تشکیل بدهند، با همان استدلال ها وزارت کشور مخالفت کرده است؛ ای کاش دوستان عجله نمی‌کردند؛ اجازه می دادند تشکیل سازمان فناوری نوین قطعی شود، اساس نامه‌اش تصویب شود بعد توجه و تمرکزشان را از سازمان فاوا بر می‌داشتند، از اینجا ماندیم و از آنجا رانده شدیم. 
امانی گفت: چون به کارمندان سازمان فناوری قول داده‌ام که این مسئله را در صحن شورا مطرح می‌کنم؛ وظیفه دارم این را عرض کنم که سازمانی که هنوز شورای آن تشکیل نشده، سازمان فناوری ارتباطات اطلاعات را می‌گویم نه سازمان فن آوری نوین، که 50 سال در شهرداری قدمت دارد، هیئت مدیره‌اش تشکیل نشده و بودجه‌اش امسال تخصیص پیدا نکرده، در معرض فروپاشی قرار دارد، سامانه تهران من اقدام خوبی بود که در دوره گذشته اتفاق افتاد و از این سازمان جدا شد به امید اینکه در آینده به سازمان فناوری‌های نوین منتقل شود.
 او ادامه داد: یک بخشی از کارکنان و متخصصین این سازمان از آن جدا شده‌اند؛ به هر دلیلی که من نمی‌خواهم به دلایل آن اشاره‌ای کنم، به یک ساختمان دیگری در شهرداری منتقل شده‌اند، بیکار و متأسفانه آتل و باطل رها شده اند. چرا باید چنین اتفاقاتی در شهرداری بیفتد؟ این موضوعات را ما تجربه کرده بودیم، به خدا قسم ما از روی دلسوزی این حرف‌ها را زده بودیم؛ تکرار آن هم برای این است که توجه کنید و فاوا بیشتر از این تضعیف نشود، ما هر روز شاهد جدا شدن بخشی از نیرو های متخصص فاوا در شهرداری تهران هستیم، من به شهرداری تهران تذکر جدی می‌دهم که حالا که دیگر با تشکیل سازمان فناوری نوین مخالفت شد توجه‌تان را بر روی سازمان فاوا متمرکز کنید، هیئت مدیره اش را کامل کنید، بودجه آن را تخصیص داده و نیر‌وهای متخصص آن را حفظ کنید.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: