• يکشنبه ٤ دی ١٤٠١-١٤:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٨٢٩
آخوندی خبر داد؛ 12-117

تصویب رقم ۵ هزار میلیاردی اصلاحیه بودجه 1401 شهرداری تهران

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از تصویب رقم حدود 5 هزار میلیارد تومانی اصلاحیه بودجه 1401 شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان برگزاری یکصد و هفدهمین جلسه این شورا در توضیح لايحه شهردار تهران در خصوص «اصلاحيه مصوبه بودجه سال 1401 شهرداري تهران و سازمان ها و شركت هاي تابعه» اظهار داشت: لایحه ارائه شده از سوی شهرداری بیشتر مشمول افزایش حقوق، مزایا و جبراین هزینه های 1401 است به طوری که رقم قابل توجهی از ۶ هزار میلیارد به این موضوع اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: طی بررسی های صورت گرفته و جمع بندی نظرات کمیسیون های تخصصی از مجموع ۶۰۴۳ میلیارد، رقم ۵۱۱۰ میلیارد تایید و حدود ۹۳۳ میلیارد تومان از این مبلغ پیشنهادی کاهش یافته است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: همچنین ارقام پیشنهاد شده در خصوص پروژه های تملک دارایی سرمایه ای از جمله احداث تراموا و خط 10 مترو بر اساس نظر کمیسیون حمل و نقل مورد پذیرش قرار نگرفت، همچنین جداول اولیه حقوق و مزایا که شهرداری ارائه داد بسیار کلی بود که درخواست شد تا این جداول بر اساس ردیف های مصوب در بودجه ۱۴۰۱ تنظیم شوند.
وی ادامه داد: دیگر موارد مطرح شده از سوی شهرداری از نظر ما قابلیت استفاده از اختیار ماده ۲۸ را داشته و شهرداری می تواند با استفاده از همین ماده 10 درصد جابه جایی را داشته باشد و مسائل را حل و فصل کند و دیگر نیاز به مطرح شدن در اصلاحیه نیست.
آخوندی خاطر نشان کرد: تعدادی تبصره نیز در این اصلاحیه مطرح شده بود که مورد پذیرش واقع نشد از جمله اینکه در تبصره یکم درخواست شده بود که تا سقف 30 درصد نقد عمل شود که با توجه به عملکرد غیر نقد همان ۲۰ درصد تا پایان سال کفایت می‌کند؛ همچنین در مورد کارت اعتباری الکترونیک برای بیماران هموفیلی تبصره ای داشتند و آن نیز با استفاده از اختیارات قابل اعمال بود و دیگر نیاز به طرح در اصلاحیه نبود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: اصلاحی در درآمدها صورت گرفت به نحوی که درآمدهای پایدار شهرداری با توجه به واقعیت های میدانی افزایش و درآمدهای غیر پایدار را کاهش دادیم یعنی درآمد های مربوط به مالیات بر ارزش افزوده در دو بخش از ۷۷۰۰ میلیارد به 12700 هزار میلیارد تومان و 249 میلیارد را به 1000 میلیارد تومان افزایش دادیم و در مقابل در حوزه شهرسازی در دو بخش تراکم پایه از ۲۱۰۰ به ۱۱۰۰ کاهش و حق ایمنی ساختمان ها از ۴ هزار و ۹۰۰ به ۳۹۰۰ کاهش و در سود ناشی از فروش اموال غیرمنقول نیز از ۴۴۰۰ به ۱۶۰۰ کاهش داشتیم که این کاهش ها بر اساس عملکردها بوده است.
وی افزود:  همچنین در سود ناشی از واگذاری سهم شهرداری در سرمایه گذاری هم از ۲۵۰۰ میلیارد به ۱۵۰۰ میلیارد کاهش دادیم که این موضوع در واقع زمینه ساز افزایش درآمد پایدار و کاهش درآمدهای غیر پایدار خواهد شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اذعان داشت: در متن ماده واحده به شهرداری تهران اجازه داده می شود تا به منظور جبران کسری اعتبارات ردیف‌های بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ با رعایت سقف بودجه مصوب نسبت به افزایش اعتبار به شرح جداول شماره یک و دو به اصلاح برخی از ردیف های منابع و ردیف درآمد بودجه مصوب ۱۴۰۱ اقدام و گزارش آن را در تفریغ بودجه به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نماید.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: توجه به این نکته ضروری است که موارد اضافه شده در سقف بودجه تغییری ایجاد نمی‌کند و سقف بودجه ما همان ۵۰ هزار و 370 میلیارد تومان است؛ بنابراین رقم پنج هزار میلیارد تومان که به حقوق و دستمزد اختصاص دارد می بایست از جایی دیگر کسر شود.
وی تاکید کرد: برای موارد ردیف های کاهشی یک فرصت ۱۵روز به شهرداری داده شده که جداول را ارائه دهند تا در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد.
در پایان به اتفاق آرا لایحه اصلاحیه بودجه به تصویب نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران رسید. گفتنی است در این لایحه برخی از ردیف های تملک دارایی سرمایه ای که در پیشنهاد ارائه شده اضافه شده بود مورد رای گیری و به جز اختصاص 20 میلیارد تومان بابت گود برج میلاد باقی موارد مورد تصویب قرار نگرفت.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: