• چهارشنبه ١٦ آذر ١٤٠١-١٠:١٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٦٩٩
زهرا شمس‌احسان؛

دانشجو؛ نیروی محرکه‌ی چرخ‌های پیشرفت کشور

دانشجویان، روح تپنده‌ی جامعه و طلایه‌دار پیشرفت‌های علمی کشور هستند. مرور نقاط عطف تاریخ ایران نشان از حضور فعال دانشجویان در بطن رخدادهای سیاسی و اجتماعی دارد و اثرگذاری این قشر فرهیخته در تمام جوانب مشهود است. درواقع صدای ملت، اغلب در پس ندای دانشگاه و دانشجویان بوده و فرهنگ مطالبه‌گری از این نهاد علمی به درون جامعه سرایت کرده است.
هرگاه که بین جامعه و دانشگاه فاصله افتاده است، آن مقطع کشور در رکود سیر کرده و نتوانسته به چشم‌انداز مطلوب خویش برسد. جمعیت دانشجویان کشور، در برهه‌های مختلف نشان داده‌اند که حائز آگاهی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بوده و مضافاً اشراف مطلوبی بر نیازهای جامعه دارد و اتفاقاً در بزنگاه‌های تاریخی، نسخه‌های اثربخشی برای رفع مشکلات جامعه تجویز کرده‌اند. تحصیل و کسب علم، تنها وظیفه‌ی دانشجو نیست و آن چیزی که مقام دانشجو را در عرصه‌های اجتماعی درخشانتر کرده است، دغدغه‌مندی، پویایی و مسئولیت‌پذیری است که در کنار روحیه‌ی جهادی، آنان را به محور اقدامات کلان کشور تبدیل کرده است. 
ما به‌عنوان کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، ضمن پاسداشت 16 آذرماه، روز دانشجو و تبریک به تمام جامعه‌ی دانشگاهی، بر خود واجب می‌دانیم که از تلاش‌های بی‌شائبه این عزیزان در پاسخگویی خلاقانه به معضلات کشور تقدیر کنیم. همچنین تمام ظرفیت‌های موجود را برای مشارکت‌جویی از دانشجویان فعال کرده و پذیرای ایده‌های آنان برای پیشبرد اهداف کلان نظام می‌باشیم. 
گستره‌ی مدیریت شهری با نگاه نقادانه و البته پیشنهاد‌های دلسوزانه دانشجویان می‌تواند عرصه‌های نوینی را پوشش داده و به خلق فرصت‌های تازه برای پاسخگویی به نیازهای شهروندان بیانجامد. تمایل داریم که بین نیازهای ما در شورای اسلامی شهر تهران و پژوهش‌های دانشگاهی اتصال ایجاد شده و نشست‌هایی حول فصول مشترک همکاری با انجمن‌های دانشگاهی برگزار گردد. 
بر اساس رسالت خویش، برآنیم که بازتاب صدای دانشجویان در محافل تصمیم‌ساز کشور بوده و بیش از قبل راه را برای حضور این گروه پیشرو در فرایندهای جریان ساز مملکت باز نماییم. ما باور داریم که جمعیت دانشجویان کشور، ذخایر به‌حق نظام‌اند و آحاد آنان دارای انگیزه و توانی هستند که نیروی محرکه‌ی چرخ‌های پیشرفت میهن می‌باشد.
 
زهرا‌ شمس‌احسان عضو و رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: