• يکشنبه ٢٩ آبان ١٤٠١-١٤:٤٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٥٦٧
آخوندی در صحن شورای شهر ؛ 7-107

پیشرفت 32 درصدی پروژه های معاونت فنی و عمران در شش ماه

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران پیشرفت فیزیکی پروژه های فنی و عمرانی شهرداری تهران در شش ماهه اول سال را 32 درصد اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به پیشرفت فیزیکی سایر معاونت ها بیشتر است اما عدد قابل قبولی نیست و باید تلاش بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان برگزاری یکصدو هفتمین جلسه این شورا در توضیح گزارش نظارتی 6 ماهه پروژه های تملك دارايی های سرمايه ای حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران اظهار داشت: ارائه گزارش های نظارتی یکی از نکات مورد تاکید ریاست محترم شورا از بدو استقرار مدیریت ششم شهری بوده که در دوره های قبل نیز سابقه داشته است.
وی ادامه داد: این گزارش در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران و با کمک اعضای محترم کمیسیون و کارشناسان برای مدت سه ماه آماده شده بود که با صلاحدید هیئت رئیسه، بازه زمانی آن به شش ماه افزایش یافت، بر این اساس گزارش نظارتی ارائه شده تا 31 شهریورماه جمع بندی و نهایی شده است.
 عضو شورای اسلامی شهر تهران نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را یکی از وظایف مهم شورای شهر دانست و خاطر نشان کرد: گزارش های ارائه شده در صحن شورا روند کاری سه ماهه در مجموعه شهرداری را به نمایش خواهند گذاشت، یعنی این گزارش ها چگونگی عملکرد بودجه ای ردیف های تصویب شده در حوزه های مختلف را با توجه به بودجه مصوب شورا برای عملکرد یک ساله شهرداری تهران در برابر دید مدیران و مردم قرار می دهد.
محمد آخوندی اذعان داشت: با توجه به این گزارش ها، مدیریت کلان شهرداری و مردم بر چگونگی عملکرد سه ماهه معاونت های مختلف واقف خواهند شد و به این نکته دست می یابند که درآمدهای کسب شده بر اساس بودجه در کجا هزینه شده است؛ به عبارتی این گزارش نمایش کلی از عملکرد سه ماهه مجموعه معاونت های شهرداری است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ما در جمع بندی این گزارش به کسب اطلاعات صرفا از طریق یک کانال بسنده نکردیم، بلکه در این مسیر از اطلاعات سامانه کنترل پروژه شهرداری، سامانه فاینانس، جلسات تخصصی که با معاونت های مربوطه برگزار شد و نهایتا بازدیدی که کارشناسان کمیسیون از پروژه ها داشتند، بهره گرفتیم.
آخوندی بیان داشت: آمار و ارقام ارائه شده در این گزارش به این معنی نیست که بخشی از همکاران ما در شهرداری اجرای پروژه ها را پیگیری نکردند بلکه بودجه و نقدینگی موثر است و اگر نقصی وجود دارد تذکری دهیم تا حل شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اعتبارات کلی معاونت فنی و عمرانی گفت: جمع کل بودجه مصوبه 1401 این معاونت 2589 میلیارد تومان بود که در بخش هزینه ای 109 میلیارد که اکثرا برای جبران هزینه و حقوق بود در نظر گرفته شد. وی افزود: اعتبار تملک دارایی سرمایه ای در این حوزه از 2480 میلیارد تومان 1285 میلیارد تومان تخصیص یافته که این تخصیص نسبت به سایر معاونت ها عدد مناسبی است؛ در این زمینه باید گفت که به نسبت شش ماهه تخصصی بیش از صد در صد را شاهد هستیم.
آخوندی خاطر نشان کرد: در مجموع به صورت میانگین 32 درصد پیشرفت فیزیکی 6 ماهه پروژه ها در معاونت فنی و عمران بوده که نسبت به باقی حوزه ها بهترین وضعیت را دارد، اما باید پیگیری بیشتری در این حوزه صورت بگیرد؛ همچنین درصد میزان تخصیص کل سال 52 درصد و درصد پیشرفت ریالی 24 درصد می باشد.
وی در پایان گفت: باید تلاش شود که در زمان ارائه گزارش سه ماهه بعدی شاهد عملکرد مطلوب تری از این معاونت باشیم، هدف از این گزارش های نظارتی این است که مدیران ارشد شهرداری وضعیت واقعی پروژه ها و عملکرد بودجه را بدانند، این گزارش حتما به نفع عملکرد مدیریت شهری است.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: