• شنبه ٢١ آبان ١٤٠١-١٣:٢١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٥٢٢
مهدی چمران:

تهران از شهرهای پر مخاطره‌ طبیعی درکشورمان است

مهدی چمران با بیان اینکه تهران یکی از شهره های پر مخاطره‌ در کشورمان به لحاظ طبیعی است، افزود: بنابراین مسئولان شهری باید در مواجهه با این گونه حوادث بهترین روش های پیشگیرانه را در دستور کار خود داشته باشند تا خسارت ها به حداقل برسد.

 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران آیین بهره برداری از دستاوردهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با حضور مهدی چمران رئیس ،پرویز سروری نائب رئیس و احمد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تهران و همچنین علیرضا زاکانی شهردار تهران، محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ،علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.
مهدی چمران طی سخنانی با تاکید بر اینکه تهران جزی از شهرهای پر مخاطره طبیعی در کشورمان محسوب می شود اظهار داشت: متاسفانه علاوه بر مخاطرات طبیعی، برخی ساختمان های موجود و حتی در حال ساخت در پایتخت به دلیل عدم رعایت استانداردهای ساخت و ساز فرو می ریزند و خطر آفرین هستند چه برسد که در زمان بحران نیاز به اسکان و این گونه مسائل وجود دارد. بر همین اساس است که مدیریت شهری با همراهی و همکاری متقابل سایر ارگانها ضمن بهره مندی از سیستم های هشدار و پیش بینی برای پیشگیری و مدیریت شرایط بحرانی برنامه ریزی دقیق و کاربردی داشته باشند و در صدد به صفر رساندن مخاطرات بر آیند. 
وی ادامه داد: سوله های مدیریت بحران در مناطق باید به صورت فعال و به روز از همه ابعاد از جمله دارو و کمک های اولیه و..... بروزرسانی شوند  تا در صورت لزوم بتوانیم بهترین استفاده را از این سوله ها داشته باشیم.
چمران همچنین تاکید کرد: سازمان مديريت بحران نیز باید با انجام مانور ها آمادگی خود را همیشه حفظ کند تا بتواند در موقعیت های حساس بهترین عمل کرد را داشته باشند چراکه پیش بینی و پیشگیری بهترین نوع مقابله با بحران است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان با یادآوری اینکه برای ایمنی شهر تهران مسئولین قبلی و فعلی تلاش های فراوانی کرده اند که قابل تقدیر است، ادامه داد: اما تهران با این حجم وسعت و تراکم جمعیتی که در شرایط عادی رفت و آمد در آن به سختی در جریان است نیاز به نگاهی ملی در جهت پیشگیری و مدیریت در بحران دارد. 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: