• چهارشنبه ٢٧ مهر ١٤٠١-١٠:٠٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٣٦٧
عضو شورای شهر در گفت و گو با تهران آنلاین:

انتقال محصولات فناوری شهرداری تهران به سایر شهرها سابقه دارد

علی اصغر قائمی اظهار داشت: صادرات محصولات شهرداری چه مقیاس ملی و چه جهانی باشد منعی ندارد و این مهم سابقه هم دارد.

 
 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران به نقل از تهران آنلاین: علی اصغر قائمی؛ مدیرعامل اسبق سازمان فاوا و عضو شورای شهر ششم در واکنش به صادرات محصولات فناورانه شهرداری تهران به سایر کشورها در گفتگو با خبرنگار «تهران آنلاین» عنوان کرد: صاردات نرم افزار 137 به تاشکند جمله بحث هایی بود که به عنوان تبصره ذیل ماده 2 اساسنامه سازمان فناوری‌های نوین و نوآور شهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما این سازمان حق ورود به موضوعات فناوری اطلاعات را ندارد.
او ادامه داد: اما اگر شهرداری بخواهد مثلا فناوری خاصی در حوزه آسفالت صادر کند و یا استحصال برق از پسماند را به کشورهای دیگر توسعه دهد می تواند به این بحث ورود پیدا کند.
قائمی با اشاره به سابقه سامانه 137 و 1888 در تهران بیان کرد: 137 شهرداری دی ماه سال 84 تاسیس شد و در اواخر تابستان 85 هم 1888 ایجاد شد. همان زمان این دو مدت ها در قالب دو سیستم نظارتی مردم انجام وظیفه کردند. سال 93 به دلیل یکسانی عملکردها ادغامشان مطرح شد اما در لایه فنی این اتفاق رخ داد.
این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر دو مجموعه یکی شده است، افزود: البته ایرادی ندارد و اتفاق خاصی نیفتاده است.
او اضافه کرد: پاییز سال 95 شهردار وقت دبی بازدیدی از این مجموعه ها داشت. آن زمان شهرداری تهران اولین مجموعه ای بود که چنین محصولی ارائه کرد که مورد استقبال سایر کلانشهرها از جمله اصفهان، تبریز، مشهد و... هم قرار گرفت. برخی شهرها از تجربه عملیاتی شهرداری تهران استفاده کردند و خودشان محصول مستقلی ارائه کردند که برخی از شهرها مانند بوشهر و شیراز از محصول تهران استفاده کردند.
مدیرعامل اسبق سازمان فاوا ادامه داد: ابزارهای این موضوع به شدت توسعه پیدا کرده و در حال حاضر محصولات نوینی برای آن ایجاد شده است ولی ما در سال 1401 هستیم و نه سال 84. آن زمان این گونه محصولات کمتر بود ولی در حال حاضر توسعه انجام شده است.
او با اشاره به صادرات این نرم افزارها به سایر کشورها ابراز امیدواری کرد که پیشنهاد شهردار تاشکند محقق شود.
قائمی افزود: در اختیار گذاردن محصولات فناوری شهرداری تهران به سایر شهرها مسبوق به سابقه است و وجود داشته.  این اتفاق در حوزه نرم افزارهای شهرداری بوده البته در برخی مصادیق دیگر مانند طرح تفصیلی و حوزه شهرسازی هم سابقه داریم که انتقال الگو و معماری بوده نه محصول.
به گفته این عضو شورای شهر صادرات محصولات شهرداری چه مقیاس ملی و چه جهانی باشد منعی ندارد.
او در پایان تصریح کرد: اعضای شورای شهر موافق ورود این سازمان به حوزه صادرات و واردات که جنبه کارهای بازرگانی داشته باشد نیستند اما بنده معتقدم که این اتفاق اگر کنترل شده باشد منعی ندارد.
گزارش کامل را در لینک زیر بخوانید: 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: