• يکشنبه ١٠ مهر ١٤٠١-١١:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٢٣٦
هشدارچمران به دستگاه های متولی فرهنگی کشور: ۲-۹۳

جوانان را رها نکنید

رییس شورای شهر تهران در واکنش به تحرکات اخیر دشمنان در سطح کشور اشاره کرد و گفت: دشمنان قسم خورده ایران سالهاست به دنبال تفرقه افکنی در جامعه ایران هستند و در این جریانات برخی جوانان نیز دچار فریب می شوند از این رو نباید از کنار جوانان کشور و این حرکات به سادگی گذر کنیم و نباید این جوانان رها بشوند تا اینگونه در د امان فریب دشمنان بیافتند.

 
 
 
 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در جریان برگزاری نود و سومین جلسه صحن شورا در ابتدا ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و با نثار درود و ادای احترام به روان پاک شهدای انقلاب، شهدای مدافع حرم و شهدای امنیت به تحولات سیاسی و اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: در هفته هایی که گذشت شاهد حوادث زیادی در کشور بودیم؛ پیوستن جمهوری اسلامی ایران به مجمع شانگهای، خروج اقتصاد از رتبه های منفی و پیشرفت های اقتصادی که هرچند اندک است اما  دست پیدا کردیم.
وی با بیان اینکه توفیقات حاصل شده کشور و دولت در بخش های مختلف متاسفانه بسیار اندک از سوی رسانه عنوان و مورد توجه قرار گرفت افزود: یکی از این توفیقات پرداخت بدهی های متراکم شده و عظیم دولت بود.
رییس شورای شهر تهران با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی و ابعاد گسترده آن و حضور برخی اعضای شورای شهر در این رویداد اعلام کرد: راهپیمایی اربعین یکی از بزرگترین حرکت هایی است که می توان از آن یاد کرد و از دیگر ابعاد بزرگ این واقعه راهپیمایی جاماندگان بود که در تهران برگزار شد و در ادامه آن پیاده روی بزرگ در سالروز شهادت حضرت علی ابن موسی رضا(ع) بسوی مشهد مقدس که طبق تخمین های موجود امسال شهرمشهد در روز شهادت میزبان بیش از 5/5 میلیون نفر زائر بوده است.
وی از تمامی تلاش ها و برنامه ریزی های سنجیده و صورت گرفته از سوی دستگاههای مسئول برای  خدمات رسانی به زائرین امام رئوف نیز قدردانی کرد.
چمران در ادامه به سفر آیت الله رییسی به مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: سخنرانی شجاعانه رییس جمهوری ایران در صحن سازمان ملل بویژه نشان دادن تمثال شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی بعنوان کسی که به دستور مستقیم شخص رییس جمهور سابق امریکای جنایتکارترور شد هم از موفقیت هایی است که در این برهه تاریخی برای ایران بوقوع پیوست.
وی افزود: این موفقیت ها بطوری چشمگیر بود که دشمنان نتوانستند این موفقیت ها تحمل کنند و در مقابل آن تحرکاتی صورت دادند که منجر به آشوب و اغتشاشات خیابانی در شهرهای مختلف ما اتفاق افتاد از جمله حوادثی که در روز جمعه در استان سیستان و شهر زاهدان بوقوع پیوست که در نهایت منجر به شهادت معاون اطلاعات سپاه زاهدان، تعدادی از مردم شریف نمازگزار و کسبه شهر شد.
رییس شورای شهر تهران منشا تحرکات اخیر را عناد همیشگی دشمنان قسم خورده انقلاب دانست و گفت: ریشه این اختلاف افکنی ها و ایجاد شکاف ها برنامه ای است که از سوی آنسوی مرزها رهبری می شود و عده ای هم در این هجمه پیش آمده فریب خورده و عملیات هایی رو هم انجام دادند اما مردم انقلابی با حضور گسترده میلیونی در شهرهای ایران در واکنش به این نوع تحرکات خصمانه واغتشاشات تمام خوشخیالی و خام خیالی ها، نقشه های دشمنان را خنثی کردند.
وی با بیان اینکه ملت بزرگ و متدین ایران هیچگاه اجازه نخواهد داد تا این انقلاب دستخوش عملیات های خشن دشمن بدست نا اهلان بیافتد اضافه کرد: در این چهل و سه سال دشمنان همیشه بدنبال وارد کردن ضربه به کشور و مردم بودند و هستند و برای عملیاتی کردن تفکرات مسمومشان همچنان بر طبل تبلیغات شوم خود میکوبند و از هیچ کاری فروگذار نیستند که البته به جایی هم نرسیده و قطعا و یقینا بجایی هم نخواهند رسید.
چمران در ادامه ضمن هشدار به تمامی مسئولان و دستگاه هایی که متولی امر فرهنگی هستند اعلام کرد: نباید از کنار جوانان کشور و این حرکات به سادگی گذر کنیم و نباید این جوانان رها بشوند تا اینگونه در د امان فریب دشمنان بیافتند و بعد اقرار به ندامت کنند، لذا باید یک حرکت فرهنگی منسجم شکل گرفته و فعالیت گسترده صورت گیرد چرا که محور انقلاب اسلامی یک محور فرهنگی است.
وی اذعان کرد: شهرداری تهران نیز علی رغم داشتن حوزه های کاری گسترده باید در موضوع ارتقای سطح فرهنگی نیز بیشتر تمرکزکند ضمناً باید از تمام جوانب امور فرهنگی حسن استفاده شود، اما باید قائل به این موضوع هم باشیم که حسن استفاده بعنوان زیاده روی کردن در کارها نیست، بلکه باید در مدار برنامه ریزی درست، منطقی، صحیح حرکت کرد تا تاثیر گذاری خوبی صورت بگیرد تا شاهد این باشیم که نسل کنونی و آینده کشور طوری تربیت شوند که حافظ و پاسدار انقلاب اسلامی باشند.
رییس شورای شهر در ادامه با ادای احترام به روح شهدای آتش نشان، 7 مهر ماه که به عنوان روز آتش نشان در تقویم کشور اختصاص یافته به تمامی تلاشگران این عرصه  خدا قوت گفته و از رییس جمهوری ایران که در این روز در کنار آتش نشانان حاضر شده قدردانی کرد و اعلام کرد خوشبختانه با حضور رییس جمهوری فضای جدیدی نیز برای آتش نشانان ترسیم شد.
 وی در ادامه به تجاوز اخیر رژیم کودک کش اسرائیل اشاره کرد و ضمن تسلیت به مردم مظلوم فلسطین گفت: متاسفانه هیچ رسانه غربی هیچ خبری از این شهید کودکی که در مسیر رجعت به مدرسه هدف حمله وحشیانه نیروهای صهیونیستی قرار گرفته سخنی نگفته چرا که اسرائیل و امریکا پشت شبکه های معاند هستند و ارتزاق این رسانه ها از چنین مزدورانی است.
چمران افزود: چطور است که بدیهی ترین و بی ارزش ترین مسائل به جریان سازی بزرگی برای دستاویز کردن و بهره برداری های مستکبران علم می شود و در پس آن برنامه ریزی هایی برای آشوب در کشورها انجام میدهند اما در قبال چنین اقدامات خصمانه ای سکوت می کنند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: