• يکشنبه ٣ بهمن ١٤٠٠-١٥:٥٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٦٦٢
در چهل و دومین جلسه شورا : 16-42 

گزارش تفریغ بودجه 1399 شهرداری تصویب شد

لایحه تفریغ بودجه سال 1399 در چهل و دومین جلسه شورا مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضا رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا پس از استماع گزارش حسابرس منتخب شورا، با قرائت گزارش کمیسیون، گفت: بودجه مصوب سال 1399 شهرداری تهران بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان بوده است که مجموعه عملکرد درآمدهای نقدی و غیرنقدی آن 31 هزار و 800 میلیارد می باشد که حدود 4 هزار و 700 میلیارد تومان از آن مبالغ واریز و پرداخت بوده و نهایتا" عملکرد بودجه هم 27 هزار و صد میلیارد تومان بوده است.
وی افزود: بر اساس گزارش حسابرس، شورا تکالیفی را برای شهرداری در نظر گرفته است از جمله اینکه؛ شهرداری تهران موظف است، نسبت به اصلاح فرایندها، ارائه گزارش‏ها، مستندات و دلایل انحراف از بودجه مصوب، ظرف یک ماه اقدام نموده و گزارش خود را به شورا ارائه نماید.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا افزود: همچنین شهرداری در بخش درآمدی نیز باید دلایل عدم تحقق کامل ردیف‏های درآمدی عوارض عمومی و درآمد حاصل از اموال شهرداری را اعلام کند و درخصوص اینکه چرا سقف کاهش و افزایش ده درصدی رعایت نشده و صورت ریز تسهیلات دریافتی ارائه نشده است، توضیح دهد و  همچنین باید در این خصوص گزارشی ارائه کند.
مهدی عباسی نیز طی تذکری گفت: خواهشمندم برای رسیدگی به لوایح و طرح‏ها، وقت بیشتری درنظر گرفته شود.
وی افزود: درخصوص فوریت‏ها هم دلایل و ضرورت‏های فوریت تشریح شده و یک روز قبل از جلسه، لوایح به دست اعضای شورا برسد.
اقراریان هم در مخالفت اظهار داشت: وضعیت فعلی یکی از مصادیق شفاف نبودن شورای پنجم است، لذا اینجانب مخالف تصویب تفریغ بودجه 1399 هستم چرا که این سطح از انحراف را دارا می‏باشد.
در نهایت گزارش تفریغ بودجه به رای گذاشته شد و با 16 رای موافق اعضا به تصویب رسید.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: