• پنج شنبه ١٨ آذر ١٤٠٠-١٣:٣٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٢٦١
در کارگاه تخصصی"طرح رصد" مطرح شد:

مشارکت جویی در کل مراحل 7 گانه چرخه سیاستگذاری شهری مد نظر خواهد بود

کارگاه تخصصی "طرح رصد" با موضوع گونه شناسی پروژه های کوچک مقیاس و بررسی موانع پروژه های توسعه محله ای با مشارکت کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران و معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران با ابتکار میثم مظفر رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در کارگاهی ۳ ساعته ۶۰ نفر از مرتبطین و صاحب نظران در حوزه پروژه های توسعه محله ای گردهم آمدند. 
بر اساس این گزارش محمد آخوندی و میثم مظفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با همراهی لطف الله فروزنده معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، تعدادی از شهرداران و معاونین برنامه ریزی و ذیحسابان مناطق، شهرداران نواحی، تعدادی از شورایاران فعال، مدیران محلات، معتمدین و کنشگران اجتماعی مناطق در این نشست به صورت چالشی و گفتگو محور درخصوص گونه شناسی و روش های تسریع و رفع موانع اجرای پروژه های کوچک مقیاس محله ای، مباحث کارشناسی بسیار مفید و راهگشایی را بیان کردند.
میثم مظفر رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در این نشست با ابراز خرسندی از تشکیل چنین نشست کاربردی در ابتدای دوره چهارساله مدیریت شهری، تاکید کرد که باید از تجارب دو سال گذشته در زمینه پروژه های کوچک مقیاس محله ای، در پیشبرد اهداف آتی و تکمیل و اصلاح فرایندها استفاده نماییم.
مظفر بر ایده مشارکت جویی در کل مراحل 7 گانه چرخه سیاستگذاری تاکید نمود که باید برای هر یک از مراحل  برنامه ریزی دقیق، منسجم و مشخصی انجام شود که "طرح رصد" صرفا شامل یکی از مراحل هفت گانه چرخه می باشد.
در ادامه لطف اله فروزنده معاون برنامه ریزی شهرداری تهران ضمن تقدیر از برگزاری این نشست، خواستار تشکیل کارگروه تخصصی جهت انجام برخی اقدامات اصلاحی در آیین نامه توسعه محله ای، رفع برخی ابهامات در تعاریف و فرآیندها شد.
وی برطرح برخی مسائل همچون: احصاء چالش ها، موانع، ترک تشریفات پروژه ها، بررسی وضعیت پیمانکاران، معاملات و.. در کارگروه های تخصصی ابراز امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت های موجود شورا و تفویض اختیارات شهردارمحترم بتوانیم گام های اساسی در راستای اصلاح و تسریع فرآیندها برداریم و منشاء اثر در خدمت به شهروندان عزیز باشیم.
همچنین در این نشست محمد آخوندی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن تقدیر از برگزاری چنین جلسه کاربردی و مفید در خصوص پروژه های کوچک مقیاس محلی گفت: می بایست ایرادات موجود احصا و در دستورالعمل ها و برخی فرآیندها بازنگری لازم اعمال گردد.
وی بر "تعریف، اجرا و نظارت" پروژه ها تاکید کرد و افزود: می بایست در کارگروه های تخصصی به مسائل موجود همچون تعریف صحیح از پروژه ها، پیمانکاران، نحوه مناقصات، خردشدن معاملات، نظارت و... توجه ویژه شود.
در پایان این نشست مقرر شد کلیه نظرات شهرداران مناطق و نواحی، معاونین و مدیران برنامه ریزی، بودجه و ذیحسابان، مدیران، رابطین و شورایاران محلات شهر تهران تدوین و خروجی آن در کارگروه های تخصصی مورد بررسی و جمع بندی نهایی قرار گیرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: