• سه شنبه ١٦ آذر ١٤٠٠-٠٩:٢٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٢٥٢
نرگس معدنی پور:

دانشجویان طلایه‌دار بیگانه ستیزی هستند

« 16  آذر را باید روز رشادت و بیگانه ستیزی جامعه نخبگانی کشور دانست و آن را به عنوان نمادی از مقاومت دانشجویان در برابر نظام سلطه و ظلم شاهنشاهی معرفی کرد. شهیدان مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ‌نیا در تاریخ شانزدهم آذر ۱۳۳۲ با هدف جلوگیری از نفوذ روز افزون بیگانه در کشور فریاد حق طلبی را در دانشگاه تهران سر دادند و در خون خود غلطیدند.

مسیر سرخ شهادت این دانشجویان در این نقطه متوقف نماند و جوشش انقلابی آن تا به ثمر نشستن انقلاب اسلامی در بهمن ماه 57 ادامه یافت.

 دانشجویان چه پیش از انقلاب و چه پس از آن نشان دادند که در دفاع از استقلال و آزادی کشور و حراست از مرزهای میهن اسلامی در میدان عمل حضور و از جان مایه گذاشته اند و در حفظ وجب به وجب خاک میهن اسلامی دوشادوش دیگر اقشار جامعه قدم در مسیر شهادت نهاده اند.

توجه به این نکته ضروی است که دانشجویان جبهه مبارزه را تنها در خاکریزها نیافتند بلکه با حضور موثر در فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی نشان دادند که آبادانی ایران اسلامی از اهداف مهم آنان است. امروز دانشجویان با مجاهدتی ستودنی به دنبال تحقق چشم‌اندازهای علمی، اقتصادی و کسب توانایی بیشتر برای رونق روز افزون کشور هستند.

16 آذر بهانه ایست برای ارج نهادن به قشر اندیشمند و فرهیخته کشور که اینجانب این فرصت را مغتنم شمرده و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو برای تمامی دانشجویان عزیز کشورم آرزوی سلامتی و سربلندی دارم.

*رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: