• يکشنبه ٧ آذر ١٤٠٠-١٦:٢١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣١٨٩
چمران در بررسی پرونده باغات تاکید کرد:

اولویت ما حفظ فضای سبز بدون آسیب به حقوق مکتسبه مالکین است

مهدی چکران در جریان بررسی یک پرونده پلاک ثبتی در بیست و هفتمین جلسه شورا گفت: وظیفه ما تعیین باغ بودن یا نبودن است و تعیین میزان ساخت و ساز بر عهده معاونت شهرسازی شهرداری است. اما در درجه اول اولویت ما حفظ فضای سبز بدون آسیب به حقوق مکتسبه مالکین است.

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران در بیست و هفتمین جلسه شورا، شش مورد پرونده پلاک ثبتی باغات مورد بررسی قرار گرفتند و در جریان بررسی یکی از پرونده ها که ملکی در  منطقه 1 و به مساحت 1038 متر مربع با حدنصاب 36 اصله درخت که 56 اصله درخت دارد و کمیسیون آن را باغ می‏داند، تشکری هاشمی گفت: این ملک دارای بنایی با 43 درصد سطح اشغال است که همین بنا باعث حفظ درختان شده است و باغ اعلام کردن آن و منع ساخت و ساز نوعی عقب‏نشینی محسوب می‏شود.
وی ادامه داد: لذا همان بلایی که سر بقیه آمده است، بر سر این باغ نیز می ‎آید. بنابراین پیشنهاد می‏کنم ساخت و ساز با حفظ زیربنا صورت بگیرد تا حقوق مکتسبه مالک رعایت شود.
مهدی چمران در پاسخ گفت: وظیفه ما تعیین باغ بودن یا نبودن است و تعیین میزان ساخت و ساز بر عهده معاونت شهرسازی شهرداری است. اما در درجه اول اولویت ما حفظ فضای سبز بدون آسیب به دیگران است. با اینحال اگر قانون اصلاح شود هم به نفع منفاع عمومی است و هم به نفع منافع فردی مالکین. 
پرویز سروری نایب رییس شورا نیز گفت: اگر اصلاح طول نمی‏کشد، این پرونده را مراعا نگه داریم تا اصلاح صورت بگیرد و حقوق مالک حفظ شود.
در نهایت پرونده مذکور به رای گذاشته شد و با 19 نظر موافق اعضای شورا، رای باغ گرفت.
12-27

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: