• يکشنبه ٧ آذر ١٤٠٠-١٥:٥٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣١٨٧
در جلسه شورای اسلامی شهر تهران صورت گرفت؛

تصویب یک فوریت اصلاحیه بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت اصلاحیه بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران را به تصویب رساندند.

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران؛ لایحه «اصلاحیه بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران» در جلسه علنی شورای شهر بررسی شد.

در ابتدای این جلسه لطف اله فروزنده معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا درباره یک فوریت لایحه «اصلاحیه بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران» گفت: همیشه این روال وجود داشته که اصلاح بودجه  پایان سال ارائه شود.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا با بیان اینکه ارائه اصلاح بودجه در شورا چند دلیل دارد، عنوان کرد: دلیل اول این است که سقف بسته شده بودجه، غیر واقعی است. بودجه، هر ساله عموما ۲۰ الی ۲۵ درصد افزایش داشته اما در سال ۹۹ رشد حدود ۶۰ درصدی داشته که قابل تامل است

فروزنده ادامه داد: دلیل دوم این است که شورا تکالیفی را در قالب لایحه برای ما خصوصا در بحث حمل و نقل مقرر کرد که لازم بود، در بودجه جابه جایی صورت گیرد. درواقع هدف دوم ما جابه جایی بودجه است تا بتوانیم بعضی از ردیف ها را در راستای ماموریتی که شورا به ما محول کرده، تقویت کنیم

همچنین در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر در خصوص این لایحه، گفت: بودجه ۱۴۰۰ شهرداری در شرایطی بسته شده که تحقق نمی‌پذیرد و برای شهرداری مشکل ایجاد می‌کند، لذا شهرداری برای کاهش بودجه این لایحه را به شورا آورده است.

سپس حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در موافقت با این لایحه، اظهار داشت: شهرداری مکلف است در صورت کاهش یا افزایش جدی عوارض و سایر درآمدها، نسبت به ارائه اصلاحیه بودجه حداکثر تا آبان ۱۴۰۰ اقدام کند.

وی افزود: لذا این تکلیف شورا برای شهرداری است و این بودجه به صورت غیر واقعی بسته شده و نسبت به بودجه ۹۹، ۸۰ درصد رشد داشته است.

خزانه دار شورا ادامه داد: در سالی که شورا درگیر انتخابات بوده امکان تحقق این بودجه نبوده و در سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ نیز سقف افزایش بودجه ۲۵ درصد بوده اما حدود ۱۶ درصد محقق شده است. پیش بینی شهرداری این است که این بودجه ۴۸ هزار میلیاردی حتماً محقق نمی‌شود و در تلاشیم که تا سقف ۳۶ هزار میلیارد درآمد محقق بشود و ۱۲ هزار کسری بودجه کم شود.

در ادامه محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نیز گفت: از ابتدای کار کمیسیون برنامه و بودجه، بحث بدهی‌های شهرداری و بودجه ۱۴۰۰ را بررسی کرده‌ایم. گزارش ۳۱ مرداد نشان می‌دهد که تنها ۵۰ در صد بودجه محقق شده و تا اوایل آذر نیز همان حدود ۵۰ درصد حصول درآمد داشتیم این در حالی است که هزینه‌ها جاری است.

وی افزود: به نظر ما این بودجه غیر واقعی و سیاسی بوده است. این بودجه نسبت به سال ۹۹ حدود ۶۸ درصد رشد داشته که نشان می‌دهد واقعی بسته نشده است. لذا شهرداری مکلف است تا پایان ماه لایحه اصلاحیه را به شورا تقدیم کند.

در ادامه میثم مظفر نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر درباره محتوای لایحه، گفت: ایراداتی بر محتوای این لایحه وارد بود که اصلاح شده است.

سپس ناصر امانی درباره این لایحه گفت: بودجه ۱۴۰۰، ۴۸ هزار میلیارد تومان بوده است که شهرداری لایحه‌ای آورده تا ۱۲ هزار میلیارد آن را کم کند. این کار در تاریخ مدیریت شهری بی سابقه است و هیچ گاه شهرداری برای کاهش بودجه لایحه نیاورده است.

وی افزود: به علاوه در بودجه ۱۴۰۰ تبصره‌ها با هم ادغام شده و به این رقم رسیده است.

در ادامه  حبیب کاشانی در واکنش به سخنان امانی گفت: اجازه بدهید یک فوریت لایحه را تصویب کنیم سپس وارد جزئیات و محتوای آن بشویم.

در نهایت یک فوریت این لایحه با ۱۸ رای موافق تصویب شد.

10-27

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: