• شنبه ٦ آذر ١٤٠٠-١٢:٤٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣١٧٢
مهدی چمران تاکید کرد:

هوشمندسازی شهر تهران نیازمند همکاری نهادهای علمی است

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدامات شهرداری تهران و مشهد برای هوشمند سازی شهر گفت: برای موفقیت در این حوزه نیازمند همکاری با نهادها و مراکز علمی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران در اولین رویداد ملی شهر هوشمند که از سوی مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران و دانشکاه تهران به مناسبت ""روز ملی شهر هوشمند"" برگزار شد، هوشمند سازی شهر را از نیازمندی‌های کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که این  رویداد علمی بتواند زمینه ساز تحقق آن شود و افزود: هوشمند سازی شهر از مهمترین مسایلی است که چند سالی است با آن مواجه هستیم و تلاش‌های زیادی برای آن شده است‌.
وی با بیان اینکه شهرداری تهران اولین نهادی بود که در این زمینه اقدام کرده است، اظهار کرد: شهرداری تهران در این زمینه توانسته زیر ساخت‌هایی ایجاد کند که امیدواریم این حرکت با سرعت بیشتری ادامه یابد چرا که هوشمند سازی شهرها صرفه‌های زیادی دارد و می‌تواند بسیاری از مشکلات و مصائب را مرتفع کند.
چمران تاکید کرد: شهرداری جایی است که با شهروندان بیشترین تماس را دارد و شهرداری تهران برای سرعت بخشیدن به هوشمند سازی شهر نیازمند همکاری با مراکز و مراجع علمی است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران یکی از مزایای هوشمند سازی شهر را کاهش ترافیک و صرفه جویی در وقت و هزینه دانست و خاطر نشان کرد: علاوه بر شهرداری تهران، شهرداری مشهد نیز در زمینه هوشمند سازی اقدام کرده است و امیدواریم سایر شهرداری‌ها نیز در این حوزه اقدام کنند.
در پایان این مراسم، با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران و رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، از نقشه زیست‌بوم شهر هوشمند ایران رونمایی شد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: