• سه شنبه ١٨ آبان ١٤٠٠-١١:٥٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٠٠٥
ناصر امانی در تذکری اعلام کرد:

شهردار تهران مشکلات آتش نشانان را به صورت ویژه حل کند / تصویب مصوبات شورا در هیات تطبیق فرمانداری

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به تصویب سه مصوبه شورا در هیات تطبیق مصوبات فرمانداری تهران، از شهردار تهران در خواست کرد تا با ورود به مشکل آتش نشانان، آنها را حل کند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، ناصر امانی در تذکر پیش از دستور جلسه امروز، گفت: در جلسه قبل پیشنهاد دادم افرادی که به عنوان نماینده شورا در نهادها و کمیسیون‌های مختلف حضور دارند به صحن شورا گزارش عملکرد دهند. به عنوان اولین نفر خودم عمل کرده و خواهش می‌کنم دوستان دیگر نیز این کار را انجام دهند.
 
او ادامه داد: در کمیسیون تطبیق مصوبات فرمانداری تهران بنده به نمایندگی از شورا حضور پیدا می‌کنم روز یکشنبه سه مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت. اول؛ مصوبه الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه ایجاد واحد ارائه خدمات مشاوره شهرسازی و معماری که در تاریخ 27 مهر 1400 به تصویب رسیده بود که در فرمانداری دو اشکال گرفته شده بود که یکی داشتن بار مالی که در بودجه سال 1400 پیش بینی نشده است و دوم احتمال راهنمایی اشتباه و سوءاستفاده که توسط بنده پاسخ داده شد و به تصویب رسید. 
 
امانی همچنین تصریح کرد: دوم؛ مصوبه طرح اصلاح تبصره ذیل ماده واحده بودجه مصوب سال 1400 شهرداری تهران مصوب 20 مهر 1400 یعنی حذف فرانشیز از خدمات درمانی کارکنان شهرداری تهران که پس از بررسی و توضیحات این جانب به تصویب رسید. سوم؛ مصوبه لایحه توقف اجرای مصوبه اساس نامه‌های 19 سازمان وابسته به شهرداری تهران مورخ 8 اردیبهشت 1400 که آن هم به تصویب هیئت تطبیق رسید. 
 
این عضو شورا با اشاره به بازدیدش از ایستگاه آتش‌نشانی بازار بزرگ تهران، گفت: حدود 20 سال به آتش‌نشانان در اواسط ماه مساعده پرداخت می‌کردند؛ مثلا اگر کسی حقوقش 5 میلیون تومان بوده، 2 میلیون مساعده داده و آخر ماه از حقوقش کم می کردند. دو ماه است که پرداخت مساعده را قطع کردند. این افراد اکثرا از شهرهای اطراف تهران به تهران آمده و هزینه سنگینی می‌پردازند. 
 
امانی تاکید کرد: آتش نشانی یک سازمان دفاعی غیرنظامی است و در دنیا معمولا وابسته به نیروهای نظامی تعریف می‌شوند. روحیه، آمادگی و نداشتن دغدغه خاطر برای حضور در صحنه عملیات برای یک آتش‌نشان خیلی مهم است. این افراد پر از مشکل و درد بودند و گفتند همین که شما حرف ما را گوش دادید، کافی است. می‌خواهید پیگیری کنید یا نکنید. از شهردار تهران، معاون خدمات شهری شهرداری و کمیسیون ذی‌ربط خواهش می‌کنم حداقل چند مشکل آنی پرسنل را حل کنند.
5-22

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: