• يکشنبه ١٦ آبان ١٤٠٠-١٧:١٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٩٨٤
ناصرامانی در صحن شورا:

انتقاد از نگاه سلبی در حفاظت از باغات تهران / تمام پرونده‌های باغ برای بررسی به صحن شورا بیاید

عضو شورای اسلامی شهر تهران درجریان بررسی موضوع پرونده باغات از نگاه سلبی در حفاظت از باغات تهران انتقاد کردو خواستار این شد که تمام پرونده‌های باغ برای بررسی به صحن شورا بیاید

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ،ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در جریان بررسی تعدادی از پلاک‌های ثبتی برای تشخیص باغ و غیرباغ خطاب به مهدی چمران گفت: در بحث باغات و فضای سبز با یک مساله پیچیده و بغرنج در حوزه مدیریت شهری تهران از سال 83 مواجه هستیم. سال 83 در شورای دوم وقتی آن مصوبه را گذراندید مطمئنم هدفتان حفظ باغات بوده و مطمئنا با نظر ایجابی نگاه کردید؛ یعنی تصمیم گرفتید به جای نگاه سلبی و ندادن مجوز، مالکان باغ‌ها را برای حفظ باغ و کاشت درخت تشویق کنید . این مصوبه حدود 12 سال اجرا شد؛ هر چند در برخی از موارد اشتباه اجرا شد، شما هم قبول داشتید و همان زمان نیز اعتراض می‌کردید. 

او ادامه داد: از شورای پنجم نگاه ایجابی به نگاه سلبی تبدیل شد و اعلام کردند به هیچ عنوان حق دادن مجوز ندارید . شورای پنجم فکر می‌کرد با این تدبیر می‌خواهد از درختان تهران نگهداری کند. به نظر من نگاه ایجابی گذشته درست بود چون منافع عمومی و خصوصی را تامین می کرد؛ یعنی هم مالکان باغ‌ها احساس می‌کردند مالکیت‌شان ارزش دارد و هم شهر بهره‌مند می‌شد، اما این نگاه نیز در اجرا مشکلاتی داشت. 

این عضو شورا اضافه کرد: حتما نگاه سلبی و صلبی به این موضوع باعث شد که مالکان باغ‌ها در مقابل مصوبه شورا قرار بگیرند و در طول چهار سال فقط دو پروانه صادر شد و بیش از 600 پرونده در دوره قبل مجوز گرفته و بلاتکلیف ماندند. خواهش من این است اگر قرار است شورا در مورد بحث باغات تصمیمی بگیرد فقط پرونده‌هایی که باغ شناخته می‌شود به صحن نیاید، من معتقدم برای شفافیت و برای این که مردم بدانند ما نسبت به باغ حساسیت داریم و بیشتر از دیگران مدافع توسعه فضای سبز در شهر تهران هستیم همه پرونده‌ها در صحن شورا بیاید و اگر وقت ندارید حداقل به اطلاع شورا برسانید. 

امانی ادامه داد: فقط پرونده‌هایی که به رای باغ آن اعتراض می‌شود به صحن شورا می‌آید؛ اما پرونده‌ای که رأی عدم باغ می‌گیرد اصلا به شورا نمی‌آید و در کمیسیون ماده هفت امضا شده و می‌رود. اگر بنا بر اصلاح ضابطه شورای پنجم است باید شفافیتی ایجاد شود و همه اعضای شورا در جریان قرار بگیرند. 

عضو شورای شهر تهران گفت: ما آقای عباسی را صددرصد قبول داشته و تردیدی نداریم که حتما ضوابط را اجرا می‌کند اما به هر حال این حوزه گلوگاهی است که می تواند شورای ششم را مورد هجمه قرار داده و دوباره ما را قاتل باغات کنند. لذا پیشنهادم درباره بحث باغات این است که دوستان ورود بیشتری داشته باشند و شورا حساسیت بیشتری داشته باشد.

20-21

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: