• چهارشنبه ١٢ آبان ١٤٠٠-٠٩:٤١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٩٥٤
محمد آخوندی:

مشکلات با پشت میز نشینی حل نمی شود / بودجه بندی باید براساس واقعیات باشد

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا باحضور در منطقه ۳ شهرداری تهران در پی اجرای دومین مرحله از «طرح رصد» اظهار داشت: دیگر با پشت میز نشینی و کار معمولی و عادی نمی‌توان مشکلات کشور را حل کرد و نیازمند کار جهادی و شبانه روزی است. البته که این مهم نه در شعار زبان، بلکه در میدان عمل باید اتفاق بیفتد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد آخوندی، میثم مظفر و احمد صادقی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در دومین گام از طرح رصد با حضور در منطقه 3 شهرداری تهران ضمن بازدید از پروژه ها و  آشنایی با چالش های منطقه در کارگاه تخصصی با حضور نخبگان،امناء،معتمدین و مدیران و شهردار منطقه 3 به بررسی نظام مسائل و چالش های اولویت دار منطقه پرداختند.
 
محمد آخوندی رئیس کمیسیون  برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، هدف از طرح رصد را بررسی دقیق میدانی مسائل و مشکلات موجود در سطح محلات و نواحی برشمرد و گفت : بر اساس این طرح رصد مسائل و مشکلات  از طریق معتمدین مردم، شورایاران و نخبگان محلی در سطح مناطق 22 گانه صورت می گیرد وتا هنگام تدوین و تصویب نهایی بودجه در شورای اسلامی شهر تهران ادامه خواهد داشت.
 
آخوندی خاطرنشان کرد: بهره گیری از ظرفیت شهروندان جزو سیاست های مدیریت شهری تهران است.
 
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا خاطر نشان کرد: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در کنار بازدید هایی که سایر اعضای شورای اسلامی شهر تهران انجام می‌دهند از نزدیک  با یک نگاه دقیق تری به مشکلات و معضلات منطقه می‌پردازند و اولویت ها را بررسی می‌کنند تا در تصمیماتی که در فصل بودجه بندی گرفته می‌شوند بر اساس واقعیت ها و مشاهدات میدانی باشد.
 
وی افزود: با توجه به توقف و سکونی که در این چند سال اخیر برای مدیریت شهری و اوضاع کلی کشور اتفاق افتاد و خیلی از اولویت ها جابجا شدند و کرونا هم خیلی از این مشکلات رو بیشتر کرد، دیگر با پشت میز نشینی و کار معمولی و عادی نمی‌توان مشکلات کشور را حل کرد و نیازمند کار جهادی و شبانه روزی است. البته که این مهم نه  در شعار زبان بلکه در میدان عمل باید اتفاق بیفتد.
 
 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه در این راستا و تحقق این امر باید از مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد، بسیج و تشکل های مردمی بیشتر کمک گرفت ادامه داد: به عنوان نمونه در شرایط کرونا، سیل و زلزله اگر مردم و بسیج به صورت جهادی وارد عمل نمی‌شدند هنوز دولت نمی‌توانست خیلی از این مشکلات را به سرانجام برساند، خیلی از این گروه های جهادی و مردمی با بودجه های کم، بازده دهی و بهره وری خیلی بیشتری از برخی ارگان های دولتی دارند.
 
براساس این گزارش یکی از پروژه هایی که مورد بازدید قرار گرفت طرح در دست اقدام احداث مخزن ذخیره آب به حجم  ١٠٠٠ مترمکعب جهت جلوگیری از هدررفت آب و ذخیره آن برای مصارف غیر شرب و آبیاری فضای سبز و مناطق همجوار بود.
 
محمد آخوندی با حضور در مجموعه آرارات با بیان اینکه پیش از این برای نظارت و اجرای مسابقات ورزشی در این مجموعه فرهنگی ورزشی حضور داشته است، خطاب به مدیران و حاضرین در این مجموعه اظهار داشت: ما قدردان شما و همه هموطنان ارامنه که همیشه در همه عرصه های سرنوشت ساز این مملکت حضور داشتند و شهدای گرانقدری نیز به این سرزمین تقدیم کردند هستیم و همیشه یاد و خاطره ایشان را گرامی میداریم. 
 
گفتنی است از سوی مدیران و دست اندرکاران مجموعه آرارات لوح یادبود و تقدیری به اعضای شورای اسلامی شهر تهران و شهردار منطقه ٣ اهدا شد.
 
احمد صادقی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز ضمن تاکید بر تشکیل اتاق فکر منطقه باحضور نخبگان ، شورایان ، معتمدین و امنای منطقه و همچنین تشکیل شورای اداری منطقه باحضور نهادها و سایر دستگاه های متولی زیست شهری به ضرورت ارتقای کیفیت خدمات شهری در منطقه سه اشاره نمود.
 
شایان ذکر است  "طرح رصد" بصورت هفتگی در تمامی مناطق شهر تهران با رویکرد جدید بودجه ریزی مشارکتی در سال ۱۴۰۱ برگزار می گردد.
 
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: