• سه شنبه ١١ آبان ١٤٠٠-١٤:٠٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٩٤٥
گزارش ایلنا از جلسه بیستم شورای شهر ششم؛

از نامه عضو شورا به زاکانی تا هشدار به انحراف از برنامه‌های راهبردی/ مسئولان فقط نباید حرف‌های قشنگ بزنند

عضو شورای شهر تهران گفت: مسئولان زمانی که می‌خواهند رای بگیرند، حرف‌های قشنگ می‌زنند که فقط روی کاغذ قشنگ است و کم کم یادشان می رود چه قول هایی دادند و چه حرف های زدند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از  ایلنا، در جلسه امروز شورای شهر تهران چند تذکر از سوی اعضا مطرح شد.

مهدی اقراریان در تذکر خود ضمن تشکر از اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته از سوی شهردار تهران در چند هفته گذشته گفت: این اقدامات قابل تقدیر است و همانطور که شهردار تهران در برنامه‌های خود به شورا اعلام کرد انتظار داریم بنا بر این برنامه‌ها حرکت کند و دیگر از منظر راهبردی به اجرای برنامه‌ها عنایت داشته باشند.

او ادامه داد: ما بحث برنامه بودجه ۱۴۰۱ را خواهیم داشت و در همین راستا نکته ای را به آقای زاکانی تذکر می دهم که درباره برنامه ای است که در ابتدای حضور خود ارایه کردند.

اقراریان گفت: ایشان احکام مدیران خود را یکساله صادر کردند و این به منزله این بود که هیچ عقد اخوتی با هیچکس ندارند و به عنوان شهردار انقلابی تلاش می کنند تا منافع شهر را دنبال کنند، شورای شهر نیز متقابلاً بر اساس برنامه دکتر زاکانی به ایشان رای اعتماد دادند.

اقراریان با بیان اینکه در این برنامه واقعیت های از شهر تهران ارائه شد، گفت: ایشان تصویر کلان تهران در ۱۴۰۴ را ترسیم کردند و الزامات تحول مدیریتی را مطرح کردند که بر همین اساس نیز توسط اعضای شورا انتخاب شدند.

او افزود: در آن مقطع برنامه ها در حد راهبرد ارائه شد و به ایشان تذکر می دهم ناظر به برنامه ای که به شورا ارائه کردید، راهبردها را به برنامه منتقل و وارد حل مسائل شویم.درست است که از زمان مسئولیت ایشان چند ماهی نگذشته است و باید به ایشان فرصت دهیم اما باید در نظر داشته باشند که در این فرصت کوتاه دوره گذار برنامه های ایشان باید ناظر بر سندی باشد که به شورا ارائه دادند.

اقراریان گفت: مسئولین زمانی که می خواهند رای بگیرند، حرف های قشنگ می زنند که روی کاغذ قشنگ است و کم کم یادشان می رود چه قول هایی دادند و چه حرف های زدند و نمایندگان مردم در شورای شهر نباید اجازه بدهند مدیران و شهرداران از برنامه ای که دادند منحرف شوند. البته الان قضاوت نمی کنیم و حتما دکتر زاکانی و همکارانشان تلاش می کنند برنامه ای را که ارائه کردند اجرا کنند.

 حبیب کاشانی در  تذکر خود به عدم تمدید قرارداد بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی اشاره کرد و گفت:‌ البته در جلسات قبل نیز بنده تذکری را در ارتباط با این موضوع دادم به طوری که قرارداد بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی تا تاریخ 31 شهریورماه به پایان رسیده است و با توجه به گذشت 41 روز هنوز این قرارداد در ارتباط با بیمه تکمیلی حوادث و عمر تمدید نشده است.

او ادامه داد: با توجه به شرایط رانندگان تاکسی و عنایت به تغییراتی که در مدیریت تاکسیرانی به وجود آمده است باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

کاشانی همچنین به انتصاب اخیر شهردار تهران اشاره کرد و گفت: روز گذشته آقای زاکانی در حکمی مرتضی امیری را به عنوان دستیار ویژه در حوزه شهر و ادبیات فارسی منصوب کرد که ایشان شاعر آئینی هستند و بنده ارادت ویژه‌ای به ایشان دارم اما سوال من اینجاست که چارتی در ارتباط با انتصاب مشاورین و دستیاران شهردار وجود دارد که می‌طلبد این موضوع مشخص شود.

مهدی عباسی تذکر خود را درباره تکمیل و سرعت بخشی تهیه شناسنامه شهرسازی و تکنولوژیکی باغات تهران مطرح کرد و گفت:موضوع تدوین شناسنامه شهرسازی و اکولوژیک باغات و اراضی مشجر گسسته شهر تهران از تیرماه ۹۶ با انتخاب مشاور (موضوع ماده یکم مصوبه ساماندهی صیانت از باغات و اراضی مشجر شهر تهران) در دستور کار قرار گرفته اظهار کرد: در گام اول تعداد ۱۲ هزارو ۹۶۰ قطعه سبزینه با وسعت ۹۱۰۳ هکتار در سطح شهر تهران شناسایی شد که در اولویت اول به ۶۱۸۳ پلاک مراجعه حضوری شد و مجوز ورود به ۳۴۲۸ پلاک با وسعت ۷۳۱ هکتار میسر شد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی با بیان اینکه پس از مستندسازی اطلاعات، شناسنامه های شهرسازی و اکولوژیک آن ها تهیه و به شورای شهر ارائه گردید گفت: پس از بررسی اولیه بر روی لایحه شناسامه باغات، شورای پنجم به این نتیجه رسید که این پرونده ها به کمیسیون های ماده ۷ مناطق و مرکز ارجاع شود و در آنجا فرایند قانونی و کارشناسی آن‌ها طی شود و در نهایت نظریه کارشناسی کمیسیون‌های مذکور به شورا بیاید و سپس در صحن شورا "سند اجرایی حفظ و گسترش باغات شهر تهران" بررسی و مصوب شود. با عنایت به گذشت چند سال کماکان شناسنامه باغات تکمیل نشده است.

عباسی در ادامه به اقداماتی که برای حفاظت از باغات در مصوبه شورای عالی شهرسازی پیش بینی شده اشاره کرد و گفت: همچنین در مصوبه "پیشنهاد به شورای ‌عالی شهرسازی و معماری جهت بازنگری و اصلاح "دستورالعمل ماده 14قانون زمین شهری" (پیوست شماره 3 سند طرح جامع شهر تهران) ابلاغی به شماره 160/2545/36917مورخ 1397/12/13نیز اقداماتی برای حفاظت از باغات پیش‌بینی شد که متاسفانه این تکالیف نیز به سرانجام نرسیده است.

عباسی گفت: پیشنهاد تغییر پهنه باغ‌های غیرخصوصی موجود در پهنه‌های مختلف به پهنه‌های فضای سبز عمومی (ظرف مدت شش ماه) و تصویب در مراجع قانونی و  ارایه «بسته اقتصادی ویژه باغ‌ها» به منظور تشویق مالکین به حفظ باغ‌ها ضمن توجه به رویکردهای نوین از جمله انتقال حق توسعه املاک  (tdr) باغ ظرف مدت شش (۶) ماه به شورای اسلامی شهر تهران هنوز به سرانجام نرسیده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی در پایان گفت:  لذا بر اساس بند3 ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1/3/1375 و اصلاحات بعدی آن از شهردار تهران تقاضا دارم نسبت به پیگیری موضوع و صدور دستورات مقتضی جهت شناسایی و تکمیل هرچه سریعتر شناسنامه شهرسازی و اکولوژیک باغات شهر تهران و اقدامات پیش بینی شده در مصوبات شورا در جهت حفاظت از باغات شهر اقدام نمایند تا شاهد از بین رفتن باغات باقی مانده شهر تهران نباشیم.

ناصر امانی تذکر خود را درخصوص مشکلات و مسائل کارکنان شهرداری تهران منطقه ۳ و نامه ای که برای شهردار نوشت مطرح کرد و گفت: در منطقه سه شهرداری حضور یافتم و درخواست های کتبی کارکنان را دریافت کردم. تعاونی مسکن منطقه که در دوره سوم مدیریت شهری زمین را دریافت کرده متوقف شده و کسی پاسخگوی کارکنان نمی باشد.

او ادامه داد: فشار معیشتی و پایین بودن حقوق کارکنان باعث شده تا ۵۰ درصد دریافتی کارکنان هزینه اجاره ماهیانه مسکن آنها شود و امکان گذران زندگی تا پایان ماه را نداشته باشند.

امانی با بیان اینکه حداکثر دریافتی رانندگان خودروسرویس در منطقه سه ۶ میلیون تومان است گفت: این در حالی است که هزینه تعمیرات خودرو را نیز خودشان پرداخت می کنند.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: پست های سازمانی به ویژه در مشاغل کارشناسی و عدم ارتقا کارکنان باعث شده تا کارمندان نگران بازنشستگی خود باشند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: