• سه شنبه ١١ آبان ١٤٠٠-١٣:٥١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٩٤٣
امانی؛

توضیحاتی درباره وضعیت کارمندان منطقه سه

رییس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران از نبود امنیت شغلی برای کارکنان قراردادی شهرداری تهران گلایه کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از  ایسنا، ناصر امانی در دیدار با کارکنان شهرداری منطقه سه در جریان چالش‌ها و مشکلات آن‌ها قرار گرفت و گفت: در ادامه بازدید از مناطق شهرداری تهران که با هدف دیدار و ملاقات با کارکنان شهرداری انجام می‌شود تا در جریان آخرین وضعیت حوزه منابع انسانی شهرداری قرار بگیریم، از منطقه سه بازدید داشته و از ساعت ۹ تا سه بعد از ظهر ده‌ها کارمند خانم و آقا که تعدادشان زیاد و دور از انتظار بود با بنده مسائل و مشکلاتشان را مطرح کرده و برخی درخواست‌هایشان را کتبا ارائه دادند.
او ادامه داد: اولین مشکلی که همگی مطرح کردند بحث مسکن بود. در دوره سوم و چهارم مدیریت شهری به این افراد زمین واگذار شده بود که تعاونی مسکن منطقه ۳ این زمین را فروخته و بنا بوده پول پرسنل با سود به آنها داده شود که ظاهرا مبلغی را برگردانده‌اند اما مابقی برنگشته است.
امانی با بیان اینکه مشکل دیگری که عمومیت داشت، پایین بودن حقوق و مزایای کارکنان شهرداری نسبت به تورم، گرانی و سطح زندگی در شهر تهران است، اضافه کرد: کارمندان می‌گفتند خط فقر در تهران ۱۲ میلیون تومان است اما متوسط دریافتی کارکنان رسمی و قراردادی شهرداری و  بخش غیر مدیریتی هشت میلیون تومان  است. البته که حقوق ۴ میلیون تومانی هم داشتند. اکثر این افراد مستاجر هستند و بخش عمده‌ای از حقوق و مزایای آن‌ها به پرداخت اجاره اختصاص می‌یافت و جوابگوی گرانی دیگر اقلام مورد نیاز نیست. کارکنان شهرداری منطقه می‌گفتند از دهم ماه به بعد با قرض زندگیمان را ادامه می‌دهیم.
این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد:  بحث دیگری که تقریبا عمومیت داشت این بود که پست‌های سازمانی با آمدن مدیران جدید به افراد خاص واگذار می‌شود و افراد در پست‌های کارشناسی مانده و ارتقا نمی‌گیرند. با افرادی برخورد کردم که  یکی، دو سال آخر خدمت‌شان بودند و می‌گفتند ۱۲ سال است که در همین پست کارشناسی درجا زدیم و حالا در آستانه بازنشستگی هستیم. میزان حقوق بازنشستگی هم بر اساس متوسط سه سال آخر خدمت است. درخواست داشتند ارتقا بگیرند تا دریافتی‌شان یکی، دو سال آخر اضافه شود و  بتواند با یک حقوق اندک بهتر بازنشست شوند.
امانی با بیان اینکه نبود امنیت شغلی ۲۰ نفر از کارکنان قراردادی و شرکتی یکی دیگر از مشکلات بود، گفت: هر کدام بیش از ۵ یا ۷ سال سابقه خدمت داشتند،  تحصیل کرده بودند و توقع داشتند شهرداری برایشان امنیت شغلی ایجاد کند.
او اضافه کرد: حدود ۱۱۵ نفر از پرسنل خدمات موتوری منطقه به حقوق و مزایایشان معترض بوده و در بین آنها افراد بازنشسته، جانباز و آزاده نیز حضور داشتند. حداکثر دریافتی‌شان حدود ۶ میلیون تومان است و اکثرا عیال‌وار هستند. پیک موتوری‌های منطقه که ارسال مواصلات منطقه را انجام می دادند با موتور تصادف کرده بودند و برخی از آنها دست یا پایشان شکسته بود و تقاضا داشتند و برای بهبود شرایط کاری‌شان شهرداری فکری کند. رانندگان می‌گفتند در حالی که از صبح تا آخر وقت اداری در خدمت مدیران شهری هستیم اما حق و حقوقمان کامل پرداخت نمی‌شود. فرزندان ایثارگران در شرکت‌های پیمان‌کاری متقاضی هستند مصوبه دولت و مجلس درباره تبدیل وضعیت‌شان اجرایی شود.

امانی اضافه کرد: یکی از مشکلات جدی که پرسنل منطقه تقریبا به اتفاق مطرح می‌کردند بحث اضافه کار کارکنان منطقه بود که البته این موضوع عمومیت دارد و تقریبا در کل شهرداری اینگونه است. در دوره چهارم سقف اضافه کاری(متوسط اضافه کاری) که به کارکنان پرداخت می‌شد حدود ۱۲۰ ساعت بود. برای کارکنان نواحی و بعضی از واحدهای اجرایی تا ۱۵۰ ساعت هم اضافه می‌شد اما متاسفانه در دوره پنجم آمدند و این سقف اضافه کاری را کاهش دادند و به ۱۰۰ ساعت رساندند و این باعث شد که کارکنان شهرداری با کاهش دریافتی قابل ملاحظه‌ای مواجهه شوند به حدی که حتی افزایش ضریب سالیانه هم نتوانست این کاهش دریافتی را جبران کند. لذا یکی از مشکلات جدی این موضوع است و تمام کارکنان تقاضا دارند که دوباره این سقف اضافه کاری مانند دوره گذشته شود، اعمال شود.

این عضو شورا ادامه داد: اضافه کاری بخشی از حقوق کارکنان است و به نوعی جبران حقوق است. به علاوه اینکه به دلیل شرایط کرونا و دورکاری هم از تعطیل کاری کارکنان که یکی از مزایای غیرمستمر پرسنل شهرداری است کم کردند و از آن طرف هم افزایش تورم به ویژه در حوزه مسکن فشار مضاعفی به کارکنان وارد کرده است. گاهی می‌شود که کارکنان برای دو یا سه ساعت اضافه کاری به مدیران خود التماس می‌کنند. این نشان می‌دهد که اثر این کاهش سی ساعت بعضا ۵۰ ساعت اضافه کاری که در دوره اخیر اتفاق افتاده است، در زندگی‌شان محسوس بوده است.

او گفت: آنطور که کارکنان گفتند متناسب با میزان دریافتی حقوق بین ۵۰۰ هزار تومان تا سه میلیون تومان باعث کاهش دریافتی کارکنان شد لذا این هم معضل اساسی است که باید شهرداری برای آن فکری کند و این احساسی که در کارکنان ایجاد شده که اضافه‌کاری حداکثری برای مدیران و افراد خاصی است و باقی کارکنان حداقل اضافه‌ کاری را دریافت می‌کنند به شکلی اصلاح شود.

امانی با بیان اینکه مهمترین دغدغه همه پرسنل، گردش نیروی انسانی در شهرداری، شایسته سالاری و توجه به توانمندی و استعداد کارکنان و اینکه بتوانند سیر شغلی‌شان را ادامه دهند بود، گفت: کارکنان خاطره خوبی از  دستیاران نداشتند. خانمی با مدرک دکترا می‌گفت دستیارانی که از بیرون جذب شده‌اند را آموزش داده و با مسائل و الفبای شهرداری آشنا می‌کردم و بعد حقوق‌دان یا دستیار شهردار منطقه می‌شدند.
این عضو شورا اضافه کرد:  یک نارضایتی خفته متراکم در منطقه سه بود که به نظر می‌رسد بخشی از آن به نوع مدیریتی که در شهرداری منطقه سه بوده برمی‌گردد و فکر نمی کردم منطقه سه با چنین مشکلاتی مواجه باشد و برای بنده مایه تاسف بود. ان‌شاءالله بتوانیم پیگیری کنیم و با همکاری مدیران عالی شهرداری بخشی از این مشکلات را در این دوره برطرف کنیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: