• سه شنبه ١١ آبان ١٤٠٠-١٣:٤٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٩٤٢
در گفت و گو رکنا با رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بررسی شد؛

کمبود کارگر در تهران به دلیل فقر سیستم حمل و نقل عمومی ریلی

رکنا: شهرهای بزرگ دنیا در پیرامون خود شهرهای خوابگاهی دارند. شهرهای خوابگاهی نیز شهرهایی هستند که مردم برای کسب و کار در شهر مادر حضور دارند اما به جهت گرانی در شهر اصلی به شهرهای اطراف برای زندگی مهاجرت می کنند و طبیعتا مسئله رفت و آمد بین این شهرها موضوع درجه یک و مهمی است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از  رکنا؛ مهاجرت معکوس از تهران به دلیل مشکلات اقتصادی چند سالی است که افزایش چشمگیر داشته است. سرمایه موجود در جیب مردم دیگر کفاف زندگی معمولی در تهران را نمی دهند و روح و روانشان روز به روز بیشتر استهلاک پیدا می کند پس طبیعی است که چاره ای جز مهاجرت از شهری که شاید چندی پیش با هزار آمال و آرزو وارد آن شدند نداشته باشند.

روزی شاید کلانشهری مثل تهران قبله آمال افراد برای رسیدن به خواسته هایشان بود پس به همین دلیل از شهر زادگاه خود دل کنده و به تهران می آمدند اما حالا شاهد این موضوع هستیم که عطای تهران را به لقایش بخشیده اند و به حاشیه این شهر مهاجرت کرده تا راهی جدید برای رسیدن به آرزوهایشان پیدا کنند اما مشکلات زیادی مقابل آنها است.

یکی از مشکلاتی که برای مردم به خصوص کارگران وجود دارد، این است که سیستم حمل و نقل عمومی ریلی برای حاشیه تهران عملا وجود ندارد و رفت و آمد کارگران به تهران را بسیار سخت می کند به طوری که امروز شاهد آن هستیم، تعداد کارگران در تهران به شدت پایین آمده و شاید برای گرفتن نیرو در یک واحد کوچک صنعتی باید چندین آگهی در سایت ها و روزنامه های تبلیغاتی مختلف منتشر کنید تا شاید فقط چند نفر با شما تماس بگیرند گویی کارگران در تهران نایاب شده اند.

سید جعفر هاشمی تشکری رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که هم اکنون چه کمبودهایی در زمینه حمل و نقل بین شهری از حاشیه شهر به تهران وجود دارد گفت: شهرهای بزرگ دنیا در پیرامون خود شهرهای خوابگاهی دارند. شهرهای خوابگاهی نیز شهرهایی هستند که مردم برای کسب و کار در شهر مادر حضور دارند اما به جهت گرانی در شهر اصلی به شهرهای اطراف برای زندگی مهاجرت می کنند و طبیعتا مسئله رفت و آمد بین این شهرها موضوع درجه یک و مهمی است.

او ادامه داد: تهران نیز مانند شهرهای دیگر دنیا از این شهرهای خوابگاهی برخوردار است و مردم از شهرهایی مثل کرج، اسلامشهر، رباط کریم، ورامین،گلستان، پردیس و.... برای کسب و کار به تهران می‌آیند و در نهایت شامگاه برای استراحت به منازل خود بر میگردند که طبیعتا بهترین امکان و ابزار حمل و نقل آنها نیز حمل و نقل ریلی است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در گذشته پیش بینی هایی برای اتصال ورامین به تهران به صورت حمل و نقل ریلی کردیم تاکید کرد: همچنین پیش بینی هایی برای حمل و نقل ریلی اسلامشهر و پرند نیز مد نظر قرار گرفته است. البته خوشبختانه سالهاست که برای کرج این امکان فراهم است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: با توجه به مصوبات دولت گذشته که قطارهای حومه ای باید توسط راه آهن جمهوری اسلامی ساخته شوند و این مسئولیت نیز به راه آهن سپرده شد باید اهتمام لازم از سوی راه آهن صورت بگیرد و با هماهنگی متروها و به خصوص مترو تهران یکپارچگی لازم را بدست آورد.

او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا پیگیری از سوی شورا در خصوص پردیس و پرند انجام شده است توضیح داد: ما در گذشته درباره پرند، اسلامشهر و ورامین اقدامات زیادی انجام دادیم و انشالله این دوره نیز آنها را پیگیری خواهیم کرد اما از آنجایی که این وظایف دیگر بر دوش شهرداری نیست طبیعتا باید این موضوع را از سوی راه آهن جمهوری اسلامی پیگیری کنیم که ما صددرصد آنطور که باید پیگیری های لازم را خواهیم کرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: