• يکشنبه ٩ آبان ١٤٠٠-٢٢:٣٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٩٢٥
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران، تاکید کرد :

لزوم تهیه طرح جامع چرخه بازیافت آب برای مصارف غیرشرب

میثم مظفر رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران گفت: لازم است طرح جامع چرخه بازیافت آب در تهران توسط معاونت خدمات شهری تهیه و به شورای اسلامی شهر تهران ارائه گردد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای شهر تهران مظفر در نوزدهمین جلسه شورا، پس از گزارش معاون خدمات شهری شهرداری تهران، گفت:توجه به تجربیات جهانی در چرخه بازیافت آب غیرشرب اهمیت بالایی داشته و برخی کشورها موفق شده اند تا میزان 80درصد آب شرب را در چرخه بازیافت برای مصارف غیرشرب مورد بهره برداری قرار دهند. 

 

وی افزود: این کار توسط لوله گذاری دوگانه در شبکه فاضلاب و جمع آوری آب های سطحی و با نماد رنگ بنفش در لوله های آب بازیافت شده در کشورهای پیشرفته مرسوم است و لازم است یک طرح جامع در تهران دراین زمینه توسط معاونت خدمات شهری تهیه و به شورای اسلامی شهر تهران ارائه گردد.

وی ادامه داد: باید مخازنی در سطح محلات و مناطق تعبیه شود که این آبهای غیرشرب جهت مصارف آبیاری فضای سبز شهری ، کشاورزی، شستشوی معابر و نظافت شهر و برای مصارف صنعتی مورد استفاده قرار گیرد .

 

مظفر افزود: من معتقدم برای جمع آوری آب های حاصل از نزولات آسمانی در پشت بام ساختمان ها نیز می توان مکانیزم های ساده ای را تعبیه نمود و طبق محاسبات براساس میزان متوسط بارش در تهران می توان با جمع آوری و ذخیره سازی نزولات آسمانی پشت بام ها ،تامین آب لازم جهت نظافت ساختمان ، آبیاری فضای سبز ، شستشوی خودروها ، آب فلاش تانک ها و ... را انجام داد و سیستم تشویقی را برای مالکین ساختمان ها و سازندگان دراین زمینه درنظر گرفت.

۲۳_۱۹

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: