• چهارشنبه ٢٨ مهر ١٤٠٠-١١:٤٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٨٢٩
تشکری هاشمی در گفتگو با دانشجو:

بازسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل به‌صرفه‌تر از وارد کردن اتوبوس است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: بودجه بازسازی اتوبوس‌های فرسوده حمل و نقل درون شهری پایتخت از قبل پیش بینی شده و امجام این‌ کار نسبت به خرید و جایگزینی با اتوبوسهای نو بسیار با صرفه‌تر است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید جعفر تشکری هاشمی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی شهر تهران و همچنین معضل ترافیک این کلانشهر جزو دو معضلی هستند که به وضوح به چشم می‌خورند و سالهای سال است که در تهران با آن مواجه هستیم.تشکری هاشمی اضافه کرد: در حال حاضر معضل فرسودگی حمل و نقل شهر تهران موجبات نارضایتی شهروندان وعدم تمایل آن‌ها از ظرفیت حمل و نقل عمومی را رقم زده و منجر به گسترش حجم ترافیک به ویژه در ساعات نزدیک شدن به ممنوعیتهای تردد شده است.

وی با اشاره به خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای سفرهای داخل شهر تهران از سازندگان داخلی و از رده خارج شدن بسیاری از اتوبوسهای فعلی خبر داد.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین راهکار رهایی از ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی شهر تهران بازسازی اتوبوسهای فرسوده است که به عنوان مثال با هزینه خیلی کمتر از خرید یک دستگاه اتوبوس نو قابلیت اجرا دارد.

۶۰۰ دستگاه اتوبوس در تهران، تا پایان سال بازسازی می‌شوند

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: موضوع بازسازی ناوگان حمل و عمومی فرسوده به صورت طرحی دو فوریتی در دستور کار رسیدگی اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد و به زودی نهایی شده و به تصویب اعضای شورا می‌رسد.

تشکری هاشمی همچنین یادآور شد: در نظر داریم که تا پایان سال جاری بازسازی ۶۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده شهر تهران را اجرایی کنیم و تمهیدات مورد نیاز آن در دست اقدام و اجرا قرار دارد.

کاهش ترافیک تهران با بهبود وضعیت وسایل حمل و نقل عمومی!

عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: بودجه مورد نیاز بازسازی اتوبوس‌های فرسوده ویژه حمل و نقل درون شهری پایتخت از قبل پیش بینی شده است و نسبت به خرید و جایگزینی با اتوبوسهای نو بسیار با صرفه‌تر خواهد بود.

وی تاکید کرد: هزینه وارد کردن هر یک از اتوبوسهای دو کابین ویژه استفاده عادی در پایتخت در حال حاضر حدود ۸ میلیارد تومان تمام می‌شود و این در حالی ست که بازسازی هر یک از اتوبوسها هم اکنون حدود ۱ میلیارد تومان آب میخورد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: با بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و بهبود این وسایل نقلیه که مورد استفاده شهروندان تهرانی است، از حجم سنگین ترافیک پایتخت هم کاسته می‌شود و از طرفی بهبود وضعیت وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس‌ها مردم را به استفاده بیشتر از سامانه‌های حمل و نقل عمومی تشویق خواهد کرد.

به گزارش دانشجو گفتنی است سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت، طی روزهای گذشته حل معضل ترافیک شهر تهران را نیازمند چاره اندیشی سریع مسئولان دانست و گفت: با باز شدن دوباره مدارس، پایان دور کاری و بازگشت ساعات کاری ادارات به روال سابق، این معضل در کلانشهر تهران مشکل‌ساز خواهد شد.

 
 
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: