• يکشنبه ١٤ شهريور ١٤٠٠-١٢:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٤١٥
احمد صادقی در واکنش به سخنان شهردار منتخب تهران:

حقوق کارگران شهرداری نباید دیر تر از موعد پرداخت شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: حقوق کارگران شهرداری نباید دیر تر از موعد پرداخت شود

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین المل شورای اسلامی شهر تهران احمد صادقی در نهمین جلسه شورا و پس از استماع سخنان زاکانی شهردار منتخب تهران گفت: دیروز خبری را از رادیو شنیدم که یکی از کارگر های رفت و روب 13 روز از ماه گذشته و حقوق شان پرداخت نشده و وقتی بررسی کردیم متوجه شدیم که موضوع صحت داشته است.  
 
وی افزود: در گذشته 70 درصد علی الحساب را به پیمانکاران می دادند جهت پرداخت حقوق کارگران و بعد منتظر صدور صورت وضعیت  می شدند و بعد با پیمانکاران تسویه می کردند.  ولی اخیرا بخش نامه ای ابلاغ شده که پرداخت هزینه به پیمانکاران منوط به تایید صورت وضعیت است.
 
صادقی افزود: از آقای زاکانی و آقای امامی می خواهم نسبت به اصلاح این وضعیت و پرداخت حقوق کارگران اقدامات لازم را داشته باشند، چرا که حقوق یک کارگر رفت و روب که از نصف شب تا صبح زحمت می کشند و جز کم در آمد ترین افراد جامعه هستند، خیلی بد است که به موقع پرداخت نشود و درخواست من این است که حقوق کارگران قبل از کارمندان شهرداری پرداخت شود. البته شهرداری اقدام خوبی داشت و حقوق کارمندان را در بیست و پنجم ماه قبل واریز کرد و امیدواریم این موضوع نیز پیگیری شود. 
 
در ادامه مهدی چمران نیز گفت: در گذشته بعضی پیمانکاران حقوق کارکنان شهرداری را می گرفتند ولی به حسابشان نمی ریختند و لذا  برنامه ای تنظیم شد که حقوق کارگران  همانند کارمندان پرداخت شود، ولی  متاسفانه این شرایط به هم خورد.
 
وی افزود: ما چون سابقه این  کار را به خوبی داریم باید بگویم که این کار عملی است و به هیچ عنوان  به عدالت نزدیک نیست کسانی که کارگران شهرداری هستند و سخت ترین شرایط کاری را دارند، حقوقشان را دیرتر دریافت کنند.
3-9

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: