• يکشنبه ١٤ شهريور ١٤٠٠-١٠:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٤٠٥
ناصر امانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان،

رسیدگی به وضعیت کارتن خواب‌ها تنها بر عهده شهرداری نیست

عضو شورای شهر تهران گفت: وظیفه ذاتی رسیدگی به وضعیت کارتن خواب‌ها بر عهده شهرداری سازمان‌های دیگر است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ناصر امانی عضور شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  در واکنش به غارنشینی کارتن خواب ها، اظهار کرد: بار‌ها شاهد این موضوع بودم که عده‌ای در روز ضایعات جمع آوری می‌کنند و شب‌ها زیر پل و درختان استراحت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و رسیدگی به این ممعضلات باید دستگاه‌های مسئول  به موضوع ورود پیدا کنند گفت: سازمان‌هایی همچون نیروی انتظامی و بهزیستی در امر جمع آوری این افراد باید وارد عمل شوند و برای اسکان و ساماندهیشان وارد میدان کار شوند.

امانی تصریح کرد: این موضوع باید به عنوان یکی از وظایف توسط شورا و شهرداری مورد بحث باشد و برای آن چاره اندیشی شود تا چهره شهر به نوعی از وجود این نوع از آسیب‌ها پاکسازی شود.

وی در واکنش به این سوال که آیا برای ساماندهی این افراد با نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی همکاری صورت خواهد گرفت یا خیر؟ گفت: وظیفه ذاتی رسیدگی به وضعیت کارتن خواب‌ها بر عهده شهرداری نیست و سازمان بهزیستی به عنوان متولی اصلی در این باره باید نسبت به جمع آوری این افراد و ساماندهیشان وارد عمل شود.

عضور شورای شهر تهران درباره ساخت اماکن مخصوص برای ساماندهی این افراد توسط شهرداری بیان کرد: دوره‌های قبل  و در سطح شهر تهران اماکن زیادی ساخته شده و در حال حاضر مورد استفاده است، اما تعداد و ظرفیت این اماکن نسبت به تعداد افراد کارتن خواب کمتر است و در حال ساخت و افزایش تعداد این اماکن در سطح پایتخت هستیم متاسفانه در ۴ سال گذشته، شورای شهر چندان به این موضوع اهمیت نداده است  و برای آن سرمایه گذاری نکرده، لذا قرار است در کمیسیون اجتماعی فرهنگی به این موضوع به صورت ویژه بپردازیم.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: