• يکشنبه ٧ شهريور ١٤٠٠-٠٩:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٤٠١
مظفر تاکید کرد؛

لزوم بازنگری در سامانه شهرسازی شهرداری تهران

مظفر عضو شورای شهر تهران بر لزوم بازنگری در سامانه شهرسازی شهرداری تهران تاکید کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از ایسنا، میثم مظفر، پس از ارائه گزارش فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران ضمن تشکر از اقدامات مفید سازمان فاوای شهرداری تهران گفت: سامانه معماری و شهرسازی یکی از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد. فناوری یکی از اهدافی که دنبال می کند تکریم شهروندان است تا خدمات بدون منت و سریع به آنها ارائه کند و از اعمال سلیقه نیروی اداری اجتناب شود تا نهایتا خدمات مناسب به شهروندان ارائه شود.

وی افزود: متاسفانه سامانه شهرسازی به شدت تکریم و کرامت شهروندان را زیر سوال برده است. شهروندان برای صدور پروانه در گذشته که سامانه نبود بین ۳ الی ۴ ماه معطل می ماندند، درحالی که با وجود سامانه، ۷ ماه و بعضا یک سال معطل می مانند؛ لذا این فناوری امروز به جای کمک به خدمت رسانی به ظاهر به مانع تبدیل شده است.

مظفر ادامه داد: طراحی معماری سیستم ما در حوزه سامانه شهرسازی اشکال جدی دارد؛ لذا آقای جاوید سرپرست شهرداری تهران باید در این حوزه با تشکیل کارگروهی نسبت به بازنگری این سامانه به نفع شهروندان اقدام کنند. همچنین فناوری بستری برای کسب درآمد است؛ اما در حوزه صدور پروانه برای کسب درآمد گلوگاهی شکل گرفته است که شهرداری را از دسترسی به منابع درآمدی محروم کرده است.

وی تاکید کرد: یکی از راهکارهای کسب درآمد از فناوری داده کاوی است که فاوای شهرداری تهران کمتر روی این موضوع کار کرده است؛ شرکت ها با حفظ حریم شخصی افراد نیاز به اطلاعاتی دارند که از داده کاوی می توان استفاده کرد و در فاوای شهرداری از این حوزه کسب درآمد کرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: