• سه شنبه ٩ شهريور ١٤٠٠-١٥:٥١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٣٧٢
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:

اتفاقاتی که در تهران برای مدیران حادثه است، برای مردم بحران محسوب می‌شود

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران می‌گوید: در حال حاضر فرونشست زمین،زلزله و یا آتش‌سوزی در تهران برای مردم از نظر ذهنی تبدیل به یک ناامنی روانی می‌شود اما مدیران شهری به شکل یک حادثه فقط به آن نگاه می‌کنند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ناصر امانی، عضو شورای ششم شهر تهران در واکنش به گزارش کرمی محمدی،رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران گفت: به برنامه پنج‌ساله سوم شهرداری تهران که در دوره پنجم تصویب شده و دوسال دیگر از زمان اجرا و عملیاتی شدنش باقی مانده اشاره می‌کنم؛ زمانی که برنامه تهیه شد چقدر در مورد آن تبلیغ و هزینه کردند. رفت و برگشت زیادی بین شورا و شهرداری داشت و در نهایت ابلاغ شد. 
او ادامه داد: فصل چهارم برنامه تحت عنوان ایمنی و افزایش تاب‌آوری است که 10 رکن دارد که اختصاص دادن یک فصل به این موضوع درست و قابل تحسین است. گزارشی که ریاست سازمان دادند واقعا متوجه نشدم معطوف به کدام یک از موارد بود؛ آیا مربوط به احکام، راهبرده،  سیاست‌ها یا اقدامات اجرایی بود که در برنامه پنج ساله پیش بینی شده بود؟! 
عضو شورای ششم شهر تهران اضافه کرد: به سه راهبرد اشاره می‌کنم: راهبرد اول ارتقای ایمنی اماکن و شریان های حیاتی، حساس و مهم شهر در شرایط بحران در مقابله با تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی و گسترش زیرساخت‌ها و سازه‌های امن و مقاوم که این راهبرد چهار سیاست و 12 اقدام اجرایی دارد. راهبرد دوم؛ ایمن‌سازی شهر در مقابل آتش سوزی و سایر حوادث غیر مترقبه با توسعه و توزیع مناسب و سلسله مراتبی مراکز آتش نشانی و پایگاه‌های امداد در محدوده شهر که پنج سیاست و 13 اقدام اجرایی دارد. راهبرد سوم؛ هوشمندسازی و پایدارسازی مدیریت شهری در حوزه ایمنی و مدیریت بحران و تقویت تعامل و همکاری و هماهنگی با سایر دستگاه های خدمات‌رسان که 3سیاست و شش اقدام اجرایی دارد. 
او با بیان اینکه برنامه بدون اهداف کمی و جدول منابع توسط شورای پنجم شهر تصویب شده است، تاکید کرد: همه ما می‌دانیم که بارزترین ویژگی شهر تهران ناایمنی و ناپایداری آن است و شهر تهران 4000 هکتار بافت فرسوده و 12000 هکتار بافت ناپایدار دارد. 21 گسل از شهر تهران عبور می‌کند که سه گسل آن احتمال فعال‌ شدن آن وجود دارد. حتما روزی یکی از این گسل‌ها فعال خواهد شد و اگر حادثه‌ای در شهر تهران رخ دهد که قدرت آن بالاتر از زلزله‌های دیگر که در چند سال اخیر با یک تکان کوچک مردم به خیابان‌ها ریختند و در سرما و گرما یک شب در خیابان خوابیدند تا خیالشان راحت شود، چه فاجعه ای در کشور رخ می‌دهد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اضافه کرد:  دو حادثه در تهران در دو دوره مدیریت شهری اتفاق افتاد که اعلام کردند بحران نبوده و حادثه بود؛  یکی حادثه پلاسکو و دیگری حادثه کلینیک سینا در منطقه یک. هر دو یک حادثه معمولی بود اما برای ما بحران شد چون آمادگی نداشتیم. در حال حاضر فرونشست زمین در تهران برای مردم از نظر ذهنی یک ناامنی روانی شده است اما من و شما به شکل حادثه به آن نگاه می‌کنیم. خواهش من این است  که کسانی که گزارش می‌دهند بگویند در چارچوب این برنامه در سه سالی که از اجرای آن گذشته چه کردند و برنامه‌شان برای دو سال آینده چه خواهد بود.
17-8

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: