• سه شنبه ٩ شهريور ١٤٠٠-١٤:٣٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٣٦٨
میثم مظفر در جلسه شورای اسلامی شهر تهران:

ایده ایجاد آرامستان های محلی با رعایت استانداردهای زیستِ شهری

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شورای شهر جدید باید در هر حوزه یک ایده تحولی داشته باشیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران میثم مظفر در هشتمین جلسه شورا پس از ارایه گزارش توسط مدیر عامل محترم سازمان بهشت زهرا(س) گفت: در بحث قبور متوفیان بدلیل خارج از شهر بودن بهشت زهرا(س) ، ما یاد مرگ را از شهر و اذهان شهروندان دور کرده ایم. به اقتضای سابقه تاریخی و قدمت کار، بهشت زهرا(س) خارج از شهر تهران است و مردم عموما در پایان هفته برای زیارت قبور متوفیان با طی مسافت زیاد عازم بهشت زهرا(س) می شوند.
 
وی ادامه داد: ایده تحولی این است که ما بتوانیم از اماکن متبرکه محلی و ظرفیت های سازمان اوقاف در شهر و یا از طریق املاک و زمین های شهرداری با رعایت نکات و استانداردهای زیست شهری ، توسعه و احداث آرامستان های محلی را در دستور کار قرار دهیم تا  علاوه بر جنبه های فرهنگی و معنوی موضوع ، دسترسی سریع برای زیارت اهل قبور توسط بازماندگان متوفیان در طول هفته و با سهولت فراهم گردد.
 
میثم مظفر با اشاره به قیمت چند صد میلیون تومانی برخی قبور در جوار امامزادگان و یا برخی آرامستان های داخل شهر گفت:  این مسئله برای جمهوری اسلامی که یکی از دال ها و شعارهای اصلی او  عدالت گرایی است ، زیبنده نیست که برای فردی که ثروتمند است امکان دفن در محل متمایزی وجود داشته باشد ! 
 
آن رویکرد تحولی که باید در کمیسیون خدمات شهری با همکاری کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد بازنگری در تمرکزگرایی احداث  آرامستان ها در حریم شهر و یا  توسعه بهشت زهرا(س) است و جایگزین آن اعمال سیاست احداث  آرامستان های محلی در بافت شهری با رعایت استاندارهای زیست شهری است و این مسئله نیازمند ایجاد توافقاتی با سازمان اوقاف و تغییر نگرش صرفا اقتصادی است . 
 
میثم مظفر در پایان ضمن تشکر از مجاهدت ها و تلاش های خالصانه پرسنل خدوم بهشت زهرا(س) خصوصا در این ایام کرونا ، پیشنهاد داد تا در جلسات آتی شورا ، بصورت نمادین از برخی پرسنل خدوم بهشت زهرا(س) تجلیل شود.
16-8

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: