• سه شنبه ٩ شهريور ١٤٠٠-١٣:٤٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٣٦٣
سعید خال در پاسخ به اعضا شورا:

برای تامین زمین آرامستان به کمک دولت نیاز است

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) در پاسخ به پرسش‎های اعضا گفت: نکته اینست که بهشت زهرا می‎تواند تجربه خود را بیاورد. ولی تهیه زمین در توان شورا و شهرداری نیست و از دولت بر می‎آید و اگر زمین تحویل ما شود، دوسال طول می‎کشد که آرامستان جدید ایجاد شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بینالملل شورای اسلامی شهر تهران در هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، سعید خال مدیرکل سازمان بهشت زهرا گزارش خود را در خصوص اهم فعالیتهای این سازمان ارائه کرد و به پرسش های اعضای شورا پاسخ داد.   

او در پاسخ به  نادعلی سخنگوی شورا گفت:  باید بگویم که 15 سال است که با آقای نادعلی که برنامههای ارزشی را در مرقد مطهر شهدا برگزار میکردند، همکاری دارم. اما ما قصد تخطئه هیچ کشوری را نداشتیم و این تلاشی بوده که در ام القرای جهان اسلام یعنی شهر تهران در راستای کرامت اموات مسلمین انجام شده است و اگر اشکالی بوده پوزش میطلبم.

خال در ادامه در خصوص موضوع آرامستان های جدید شهر گفت: از میان هشت کاندید شهرداری تهران که برنامههایشان را خواندم، کسی که برای آرامستانهای آینده شهر تهران برنامه داشت، آقای زاکانی بود و یکی از مطالباتی که از آقای یزدانی داشت همین بود. در بهشت زهرا هدف ما به هیچ وجه وسعت نیست، اما نگاه ما اینست که با ضوابط و مقررات و قوانین و کارهای اجرایی، ظرفیت بهشت زهرا را گسترش دهیم. همانگونه که قبور قبلا یک طبقه بود و حالا دو یا سه طبقه شده است. از آن سوی مشاوری که انتخاب کردیم بصورت علمی کار کرده و نقاطی را در سطح شهر تهران انتخاب کرده است که مناسب آرامستان پهنهبندی شده است. اما نکته اینست که بهشت زهرا میتواند تجربه خود را بیاورد. ولی تهیه زمین در توان شورا و شهرداری نیست و از دولت بر میآید و اگر زمین تحویل ما شود، دوسال طول میکشد که آرامستان  ایجاد شود.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا ادامه داد: بهشت زهرا پس از بیست سال به آرامستانهای دیگر پرداخته است و روی به بهسازی آنان آورده است و هفت آرامستان را به دست گرفته است.

سعید خال افزود: همچنین در رابطه با بحران همیشه سعی کردیم که در بهشت زهرا آمادگی داشته باشیم و تعدادی قبور آماده داشته باشیم که در گذشته وجود نداشته. البته این برای بحران بوده است و نه در رابطه با کرونا.

او در پاسخ به میثم مظفر نیز گفت: نگاه تحولی ما در آینده به بهشت زهرا بعنوان قطب فرهنگی، معنوی و مذهبی خواهد بود و برای همین منظور تیمی مشخص کردیم تا طرحی را برای بهشت زهرا تدوین کند. در حال حاضر 12 هفته است که بصورت آزمایشی پس از نماز مغرب و عشا بهشت زهرا را باز میکنیم.

خال در خصوص قبور چند طبقه هم گفت: در گذشته در بهشت زهرا قبور یک طبقه داشتیم و سپس آن را دو طبقه کردیم و با مصوبه شورا در سال 95 قبور سه طبق ایجاد کردیم. همچنین قبور بالای 30 ساله امکان بازیابی دارند و ما این قبور را به بستگان درجه یک متوفی اختصاص میدهیم و بدین ترتیب ظرفیتی به ظرفیتهای بهشت زهرا اضافه شد و لذا قبور تا سال 1370 قابل بازیابی هستند.

سعید خال در پاسخ به مظفر گفت: بله کاملا درست است، اما بهشت زهرا سعی کرده است تا شرایطی را فراهم کند که هر قشری بدون مشکلات بتواند از این فضا استفاده کند. اما درخصوص آرامستانهای داخل شهر تهران هم ما با این رویکرد موافق هستیم که گورستانهای شهر تهران متناسب با شرایط روز جهان احیا شوند. اما این موضوع مستلزم هماهنگی با اوقاف است.

او در پاسخ به اقراریان هم گفت: مرکز ایزولهای که در مساحت 6600 متر مربع درحال طراحی است، تمام مواردی که فرمودند، انجام شده است.

سعید خال در پاسخ به سوال سوده نجفی نیز گفت: بله کاملا درست است و ما برای سالن تطهیر بانوان دستگاه جدیدی بنام "وان هوشمند" متوفی اختراع کردیم که بصورت اتوماتیک کار میکند و خیلی از مشکلات جسمی بانوان را حل خواهد کرد. او در ارتباط با مشکلات معیشتی کارکنان بهشت زهرا از شورا کمک خواست.

10-8

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: