• يکشنبه ١٠ مرداد ١٤٠٠-١٣:٥٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٠٨٨
مجید فراهانی:

قانونگذار پیش بینی برای اعمال نظارت دیوان محاسبات در بودجه غیر عمومی نداشته است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ضمن قرائت گزارش کمیسیون در خصوص مصوبه نظام نامه انتخاب حسابرس و حسابرسي از شهرداري تهران ، سازمان ها ، شركت ها و موسسات وابسته و تابعه" گفت: قانونگذار پیش بینی برای اعمال نظارت دیوان محاسبات در بودجه غیر عمومی نداشته است.

 
 
به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان بررسي  استفساريه شهردار محترم تهران در خصوص " مصوبه نظام نامه انتخاب حسابرس و حسابرسي از شهرداري تهران ، سازمان ها ، شركت ها و موسسات وابسته و تابعه" گفت: پیرو ارجاع استفساریه در خصوص مصوبه نظام نامه انتخاب حسابرس و حسابرسی از شهرداری تهران، سازمانها، شرکت ها و موسسات وابسته و تابعه، موضوع در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت.
او افزود: قبلا یک فوریت این استفساریه با 16 رای موافق پیش از این به تصویب رسیده بود که در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 
عضو شورای شهر تهران گفت:  این استفساریه در خصوص حدود نظارت بر عملکرد مالی شهرداری توسط دیوان محاسبات کل کشور پرسش داشته است. این دیوان خواستار بررسی درآمدها و هزینه شهرداری و تفریغ بودجه و موضوعات مربوط به انطباق عملکرد با برنامه و مشخصا ورود به هزینه ها و درآمدها است.
فراهانی تاکید کرد: با عنایت به مواد مختلف قانون شهرداری، قانون آیین نامه مالی شهرداریها، بندهای ۳، ۸، ۱۲ ، ۱۴ و ۳۰ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی شهر، نظارت بر عملکرد مالی شهرداری ها اعم از در آمد، هزینه اموال عمومی و اختصاصی، سرمایه و دارایی ها و حساب درآمد و هزینه، تصویب بودجه، تفریغ بودجه و حسابرسی از جمله وظایف شورای اسلامی شهر است و قانونگذار برای اعمال نظارت توسط دیوان محاسبات محملی پیش بینی نکرده است.
فراهانی ادامه داد:  دیوان محاسبات بر اساس بررسی ها صرفا حق ورود به جاهایی دارد که شهرداری از بودجه عمومی استفاده می کند اما جاهایی که شهرداری از مردم درآمد کسب می کنند مانند عوارض ساختمانی، صدور پروانه و تراکم و... به جهت اینکه محل تامین این درآمدها بودجه عمومی کل کشور نیست قانونا دیوان محاسبات نمی تواند ورود کند. 
گفتنی است این گزارش با " 17 " رای موافق تصویب شد.
5-315

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: