• پنج شنبه ٢٧ خرداد ١٤٠٠-١٠:١٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٨٣٦
دو عضو شورای شهر تهران مطرح کردند:

الهام فخاری: پول مردم تهران را صرف پروژه‌های نمایشی نکردیم/ علیخانی: رویکرد خودرومحوری را از شهر گرفتیم

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ما به دنبال آن هستیم تا تفاوت میان جنوب با شمال شهر تهران از بین برود، گفت: توزیع عادلانه خدمات یعنی اینکه از پول و محل عوارضی که از مردم جنوب تهران گرفته‌ایم در شمال تهران پروژه‌های عظیمی نظیر پل صدر و غیره نسازیم، بلکه عوارض مردم را صرف خود مردم کنیم و ما در شورای پنجم این موضوع را دنبال کردیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی  شهر تهران به نقل از ایسنا، الهام فخاری با حضور در شهرک ولیعصر تهران برگزار شد، گفت: زمانی که در سال ۹۶ و با اعتماد و رای میلیونی شما به شورای شهر آمدیم، اولین رویکرد ما توجه به مسائل و مطالبات شهروندان در هر محله بود. متاسفانه محلات ما با مشکلات بسیاری روبه‌رو بودند که تمرکز مدیریت شهری قبل بر ساخت پروژه‌های نمایشی و افتتاح‌های پر سر و صدا سبب غفلت از آن شده بود.

فخاری افزود: ما بررسی کرده و متوجه شدیم که یکی از مشکلات جدی در شهر تهران و بخصوص در مناطق جنوبی و مرکزی این شهر کمبود سرانه‌های ورزشی است و این موضوع را به جد پیگیری کردیم، به طوری که امروز مفتخرم بگویم که فقط در منطقه ۱۸ یکی از بزرگترین مجموعه‌های ورزشی جنوب غرب شهر تهران را افتتاح کردیم. ورزشگاه امام رضا و زمین چمن آن را بازسازی کردیم و علاوه بر آن ده‌ها زمین ورزش در ابعاد محلی را برای ساکنان محلات ایجاد یا تجهیز کردیم، به طوری که در این دوره سرانه ورزشی جنوب شهر تهران بخصوص منطقه ۱۸ افزایش چشمگیری داشت.

فخاری افزود: یکی دیگر از مشکلات ساکنان منطقه ۱۸ بحث کیفیت آب آشامیدنی آن است که با پیگیری‌های انجام شده تصفیه‌خانه شماره شش تهران راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه ما به دنبال آن هستیم تا تفاوت میان جنوب با شمال شهر تهران از بین برود، گفت: توزیع عادلانه خدمات یعنی اینکه از پول و محل عوارضی که از مردم جنوب تهران گرفته‌ایم در شمال تهران پروژه‌های عظیمی نظیر پل صدر و غیره نسازیم بلکه عوارض مردم را صرف خود مردم کنیم و ما در شورای پنجم این موضوع را دنبال کردیم.

فخاری با تاکید بر اینکه ما می‌خواهیم تهران به شهری برای زندگی بهتر تبدیل شود، گفت: زندگی بهتر حق همه شهروندان است اما باید توجه داشته باشیم که میان تمام موجودات زنده باید همزیستی درستی باشد. از این رو شهر تهران شهر حامی حقوق حیوانات و حفاظت از درختان نیز خواهد بود.

او با اشاره به زنان حاضر در مراسم گفت: شورای شهر پنجم برای اولین بار در طول دوره‌های مختلف مدیریت شهری به زنان و نگاه زنانه در مدیریت شهری بها داد. رکورد بهره‌گیری از مدیریت زنان در سطوح مدیریت ارشد و میانی شکسته شد و نتیجه این نگاه حمایت از زنان سرپرست خانوار، شهر دوستار کودک، ارتقاء ایمنی فضاهای بی‌دفاع شهری و... بود. ما تلاش کردیم تا شهر تهران به شهری برای همه بدل شده تا زنان، کودکان، سالمندان، معلولان و... نیز امکان حضور در شهر و استفاده از امکانات شهر را داشته باشند.

عضو شورای شهر پنجم خطاب به حاضران گفت: مردم شهر تهران ما چهار سال پیش با رای میلیونی شما مسیری را آغاز کردیم که حالا به میانه آن مسیر رسیده‌ایم. حالا این شما مردم هستید که باید انتخاب کنید کدام راه را می‌پسندید. آیا توجه و تمرکز به محله و انسان را دوست دارید یا قصدتان بازگشت به دوران شهرفروشی، باغ‌کُشی، املاک نجومی و... است.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران از تمام شهروندان دعوت کرد تا لیست جمهور را به دستکم ۱۰ نفر از نزدیکانشان معرفی کنند.

 رویکرد خودرومحوری را از شهر گرفتیم 

محمد علیخانی نیز در طی سخنانی در این گردهمایی گفت: متاسفانه فضای انتخاباتی کشور تحت تاثیر مشکلات مردم قرار گرفته و فضای سردی است اما از مردم می‌خواهم که پای صندوق‌های رای بیایند و برای آینده خودشان و شهر تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به روزهای نخست آغاز بکار شورای شهر پنجم گفت: ما در شرایطی شهر تهران را تحویل گرفتیم که بدهی بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومانی بر شهر تحمیل شده بود. بسیاری از قراردادها بویژه قراردادهای کلان غیر شفاف بود و با حجم زیادی از نارضایتی پیمانکاران و کارکنان شهرداری تهران روبرو بودیم.

علیخانی با بیان اینکه ما رویکرد خودرومحوری را از شهر گرفتیم و رویکرد انسان‌محوری را جایگزین کردیم، گفت: شورای شهر پنجم تمام تلاش خود را بکار گرفت تا با تغییر رویکرد شهر را ارزان اداره کند. ما تلاش کردیم تا پروژه‌های نیمه‌تمام دوره قبل را به اتمام برسانیم و با اولویت‌بندی این پروژه‌ها را پیش بردیم.

وی با بیان اینکه در بخش حمل و نقل اولین موضوعی که مورد توجه ما قرار گرفت بحث ایمنی بود، گفت: خط هفت مترو را به صورت نمایشی افتتاح کرده بودند. ما ایستادیم و گفتیم که باید جلوی افتتاح‌های نمایشی گرفته شود و خط ناایمن را تعطیل کردیم. خطی که عمده هزینه‌های آن مانده بود و فقط برای آن یک مراسم افتتاح گرفته بودند و هیچ‌کس هم مسئولیتش را بر عهده نمی‌گرفت. حدود ۴۰ کیلومتر مترو را توسعه دادیم و ۳۲ ایستگاه مترو به بهره‌برداری رسید. آن هم در شرایطی که در دوران مدیریت قبلی هر کیلومتر خط مترو نیازمند اعتباری ۱۰۰ میلیاردی بود اما در این دوره هر یک کیلومتر بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم داشت.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران ادامه داد: در این دوره تعداد ایستگاه‌ها را افزایش دادیم. در دوره قبلی هر سال بطور میانگین شش ایستگاه افتتاح شده بود اما در دوره ما هر سال هشت ایستگاه به افتتاح رسید که این یک رکورد است اما متاسفانه صدا و سیما که باید رسانه ملی باشد هیچگاه این دستاوردها را ندید.

علیخانی با اشاره به ساخت واگن ملی در کشور گفت: ۷۰ درصد قطعات و تجهیزات واگن از کشور چین وارد می‌شد که بخاطر تحریم‌ها امکان تهیه آن وجود نداشت. در گذشته هر واگن مترو پنج میلیارد تومان قیمت داشت و هر قطار مترو دارای هفت واگن بود. امروز و در دوره ما قیمت هر واگن بین ۲۵ تا ۳۰ میلیارد است. ما در این شرایط برای اولین بار در کشور قطار ملی را به دست متخصصان داخلی ساختیم.

علیخانی افزود: ۲۵ کیلومتر شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی را احداث یا تکمیل کردیم. رویکرد ما در این دوره توجه به مسائل ایمنی شهر تهران بود و تلاش کردیم تا تاب‌آوری مردم را افزایش دهیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: