• يکشنبه ٢٣ خرداد ١٤٠٠-١٦:٣٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٧٩٤
در صحن شورا مطرح شد

تاکید بر اصلاح رویه ها برای کاهش تلفات انسانی

اعضای شورای شهر بررسی طرح اصلاح رویه ها و فرآیندهای حاکم بر نحوه انجام فعالیت های خدمات شهری برای کاهش تلفات انسانی و نحوه حمایت از خانواده های متوفیان بررسی کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی طرح اصلاح رویه ها و فرآیندهای حاکم بر نحوه انجام فعالیت های خدمات شهری برای کاهش تلفات انسانی و نحوه حمایت از خانواده های متوفیان زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، بهداشت و خدمات شهری گزارش کمیسیون را قرائت کرد. بر اساس گفته های صدراعظم نوری بر اساس بررسی کمیسیون موارد مطرح شده در این طرح در مصوبات و قوانین وجود دارد و نیازی به مصوبه جدید نیست و کمیسیون سلامت آن را رد کرده است. 
در ادامه مسجد جامعی به عنوان یکی از طراحان طرح در مخالفت با نظر کمیسیون گفت: ما به دنبال احقاق حقوق  هستیم بر اساس این شهرداری رویه قراردادهای طوری باشد که بتوان کارگران دفاع کرد. ما باید در قراردادها رویه دقیق بیاندیشیم. این موضوع از دوره قبل از خون به نا حق ریخته علی چراغی آغاز شد. بحث این است که جنبه انسانی را حفظ کنیم و بسنده به روز پاکبان نکنیم.
در ادامه نوری در پاسخ به مسجدجامعی گفت: منظور از رد کمیسیون این نیست که کارگران را نبینیم یا حقوق انها دیده نشود و مورد توجه قرار نگیرد. خواسته شما و طراحان قبلا در قوانین و مقررات آمده و پیمان کاران در قالب قرار پیمان موظف به انجام آنها هستند  و شهرداری موظف به نظارت است. 
در ادامه شهرداری تهران نیز موافقت خود با نظر کمیسیون را اعلام کرد. 
در نهایت رد این طرح به رای گذاشته شد و با 7 رای موافق به تصویب نرسید و محسن هاشمی رئیس شورا  این طرح را به کمیسیون ارسال شد.
301-15

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: