• يکشنبه ٩ خرداد ١٤٠٠-١٤:٣١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٦٦٩
در دویست و هفتاد و هشتمین جلسه شورا صورت گرفت:

رای اعضای شورا به اصلاح اساسنامه خدمات کالای شهروند برای ورود به بورس

اعضای شورا در دویست و هفتاد و هشتمین جلسه شورا لایحه شهرداری در خصوص تصویب اساسنامه خدمات کالای شهروند برای حضور در بورس را بررسی و به تصویب رساندند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بینالملل شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و هفتاد هشتمین جلسه علنی شورا، لایحه شهرداری در خصوص تصویب اساسنامه خدمات کالای شهروند برای حضور در بورس مورد بررسی اعضا قرار گرفت و سید محمود میرلوحی در این خصوص گفت: در روز پنجشنبه جلسه فوقالعاده کمیسیون برنامه و بودجه برگذار شد و مصوبه کمیسیون به صحن ارائه شد تا هرچه سریعتر وارد پروسه بروکراسی شود و تاخیری صورت نگیرد.  

وی افزود: این یک اساسنامه با روال مشخص است و فاقد پیشنهاد و... است. متنی مشترک برای همه شرکتهای حاضر در بورس است که فقط نام شرکتها در آن متفاوت است. لذا از دوستان طلب همکاری دارم که رای دهند.   

سپس سید حسن رسولی خطاب به شهردار و معاونانش متذکر شد که منتظر شرح وظایف و آیین‏نامههای دیگر شرکتها هستیم که هنوز شهرداری نفرستاده است.

رسولی ادامه داد: اگر جمع صلاح میداند، برای این لایحه رای گرفته شود. چون مسیر حضور شرکت شهروند در بورس و فرایند ثبت آن مهم و حساس است.

او افزود: اساسنامه شرکت شهروند را بر اساس چارچوبهای بورس اصلاح کردیم و حال تقاضا داریم که آقای مظاهریان اساسنامههای سایر شرکتها را ارسال کنند تا در صحن شورا تصویب شوند.

در ادامه زهرا نژاد بهرام متذکر شد که بر اساس قانون در صحن شورا فقط دو نوع طرح یک فوریتی و دو فوریتی را میتوانیم خارج از دستور ارایه کنیم و ارایه گزارش لایحه از لحاظ قانونی نمیتواند خارج از دستور ارائه شود.

محسن هاشمی رئیس شورا نیز در تایید سخنان نژادبهرام گفت: متاسفانه این لایحه رسما به کمیسیون ارایه نشده است.

همچنین بهاره آروین گفت: به کرات درمورد نامگذاریها، موضوعی بوده که صورتجلسه نامگذاری در دستور نبوده و آن را افزودیم. لذا از آنجایی که تنظیم دستور از اختیارات هیئت رئیسه است امکان پذیر است که این گزارش خارج از دستور ارایه شود و شما میتوانید رای بگیرید برای این کار.

آروین افزود: هر یک روز تاخیر به معنای یک هفته تاخیر است. پس بیایید سهم خود را ادا کنیم و آن را پیگیری کنیم.

بدین ترتیب درخواست تغییر دستور به رای گذاشته شد و با ۱۵ رای موافق به تصویب رسید.

در ادامه سید محمود میرلوحی گزارش خود را ارائه کرد و گفت: شورا از سال ۸۸ سعی در اصلاح اساسنامههای شرکتهای وابسته به شهرداری دارد که هنوز بلاتکلیف است و ما درحال حاضر وقت نداریم، چراکه این دوره شورا رو به پایان است و لذا باید به این فرصت مهم رسیدگی کرد.

حال در اینجا برندی داریم که شرکت کالای شهروند است و حال اساسنامه آن را با شرایط صنعت بورس تطبیق دادیم و بدین ترتیب تصمیم گرفتیم که حداقل دو شرکت شهرداری یعنی شهروند و همشهری وارد صنعت بورس و عرصه رقابت شوند.

وی افزود: امروز متن واحدی آماده شده است که مجاز به تغییر آن نیستیم و اراده شورا درخصوص ایجاد این اساسنامه برای تبدیل شرکت سهامی خاص شهروند به شرکت سهامی عام را نشان میدهد. البته مالکیت شرکت شهروند در اختیار شهرداری خواهد ماند، اما این مالکیت در متن اساسنامه قید نمیشود.

سپس بهاره آروین با طرح پرسشی گفت: آیا میزان سرمایه قید شده در متن لایحه تاثیری در میزان عرضه ایجاد میکند؟

سید حسن رسولی در پاسخ به آروین گفت: کشف قیمت پایه در اختیار هیئت مربوطه در سازمان بورس و اوراق بهادار است و با شفافترین روشها و با استفاده از مکانیسمهایی که جاری و ساری برای همه شرکت‏های بورسی هستند  و کارشناسان رسمی و حسابرسان خبره صورت می‌گیرد.

وی این نکته را هم قید کرد که طی این دو الی سه روز اخیر تعدادی از همکاران ما از شرکت شهروند تماس گرفته و در این خصوص ابراز نگرانی کردند. باید بگویم که آنچه که امروز و در جلسات گذشته مبنی بر ارائه بخشی از سهام شرکت شهروند در بورس تصویب کردیم، بازکردن انحصار شهرداری و بندهای نظام بروکراتیک شهرداری از مسیر توسعه آن است. با کاهش سهام شهرداری و سهامدار شدن اشخاص حقیقی، شرکت شهروند در سطح کشور توسعه پیدا میکند.‌

شهربانو امانی هم گفت: اگر تمهیداتی در جهت خصوصیسازی شرکت شهروند بیندیشیم و همکاران ما بتوانند در خود شرکت سهام بخرند، نفع آن به کسانی می‏رسد که سالها برای شهر زحمت می‏کشند.

در نهایت کلیات گزارش به رای گذاشته شد و با ۱۶ رای موافق به تصویب رسید.

12-298

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: