• سه شنبه ٤ خرداد ١٤٠٠-١٨:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٦٣٢
محسن هاشمی در مراسم کلنگ زنی یادمان ملی سرباز وطن:

شهید سلیمانی قدرت را در اراده الهی و رعایت حقوق مردم می دانست / بقول آیت الله هاشمی رفسنجانی در هرشرایطی نباید با انتخابات وصندوقهای رای قهر کرد/عکس

رییس شورای اسلامی شهر تهران در آیین کلنگ زنی یادمان ملی سرباز وطن با اشاره به فضای انتخاباتی کشور گفت: امیدوارم عقلای نظام بتوانند فضای رقابتی و بستر مشارکت مردم در انتخابات را فراهم کنند و رفتار شهید سلیمانی که قدرت را در اراده الهی و رعایت حقوق مردم می دانست را سرلوحه خود قرار دهند. البته بقول آیت الله هاشمی رفسنجانی در هرشرایطی نباید با انتخابات وصندوقهای رای قهر کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی در آیین کلنگ زنی یادمان سرباز وطن که عصر امروز در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برگزار شد با گرامی داشت سالروز سوم خرداد و همزمانی عملیات احداث این یادمان به نام سرباز وطن، شهید سلیمانی با این ایام گفت: ویژگی مهم شهید سلیمانی وشاید بزرگترین ویژگی ایشان، تواضع واخلاص کم نظیری بود که در رفتار وسخنانش مشاهده می شد.
رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بیاد ندارم در طول چند دهه ای که با ایشان ارتباط وآشنایی داشته باشم، منیت، تکبر و خودمحوری را در رفتار و گفتار شهید سلیمانی دیده باشم افزود: و بالعکس تواضع، اخلاق، منطق و مدارا در رفتار ایشان نمود داشت و آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز از دوران دفاع مقدس که بعنوان فرمانده جنگ با شهید سلیمانی که فرماندهی تیپ وسپس لشگر کرمان را برعهده داشت، آشنا بود همواره از ایشان به نیکی در خاطرات خود یاد کرده و برکارشناسی بودن سخنان وی تاکید کرده است.
محسن هاشمی با اشاره به مراسم مذکور اظهار داشت: 
همانطور که آقای حجازی فرمودند این حرکت به سرعت بعد از شهادت سردار، در شورا توسط آقای اعطا شکل گرفت و شورا مصوب کرد و از معدود مصوبه هایی بود که شهرداری به سرعت انجام داد و من نگران بودم شروع به ساخت این یادمان به بعد از دوره شورای پنجم انجام شود. امیدواریم ساختش هم به سرعت انجام شود چراکه با علاقه در این شورا صورت گرفت که سریع مسابقه برگزار شد و هیات متخصص این نماد را تایید کردند.
او ادامه داد: در علم اخلاق، ریشه تواضع و خود  را ندیدن، باور عمیق به نقش خدا و حقوق مردم بیان شده است، کسی که مردم را صاحب حق می داند و خدا را صاحب قدرت، هیچگاه خود را در برابر اراده الهی که همان رای وخواست مردم است، قرار نمی دهد.
محسن هاشمی افزود: اگر فردی به این جایگاه رسید که حق الناس وحق مردم را رعایت کند، خداوند نیز قلوب مردم را با او مهربان می کند و همان می شود که در بدرقه پیکر شهید سلیمانی رقم خورد و پیش از آن در تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی شاهد بودیم.
 
رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با یادآوری اینکه امروز چهارم خرداد چهل و دومین سالروز ترور آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز هست ادامه داد: در چهارم خرداد سال 1358،  پیکر ایشان هدف دو گلوله قرار گرفت، هرچند بارها وبارها نیز پس از آن شخصیت هاشمی ترور شد و سرانجام در همین روزها نیز در سال 1392، صلاحیت ایشان احراز نشد. 
محسن هاشمی در ادامه سخنان خود پیامی از امام خمینی (ره) را قرائت کرد و گفت: امام خمینی در پیامی بمناسبت ترور آیت الله هاشمی فرمودند:
"... مردان تاریخ تا آخر زنده هستند. بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است...اینان با این تلاشهای احمقانه نمی‌توانند انقلاب اسلامی ما را ترور کنند؛ نمی ‌توانند شخصیت انسانی - اسلامی مطهری و هاشمی را ترور کنند.... من به آقای هاشمی - فرزند برومند اسلام تبریک می‌گویم که در راه هدف تا نزدیک شهادت به پیش رفت. و سلامت و ادامه خدمت ایشان را از خدای تعالی خواستارم. و السلام علیه و علی عباد الله الصالحین.روح الله الموسوی الخمینی‌"
البته این پیش بینی امام خمینی محقق شد و آیت الله هاشمی با حداکثر آبرو واعتبار بین مردم ودلسوزان انقلاب، از دنیا رفت اما جای سوال دارد که امروز در رسانه ملی یاران اصیل انقلاب وامام ورهبری کجاهستند؟
محسن هاشمی خاطر نشان ساخت: امروز هم جامعه ما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری وشورای شهر، در شرایط ملتهب ونگران کننده ای وجود دارد، اگر حق انتخاب برای مردم به رسمیت شناخته نشود و تکثر و تنوع در تایید صلاحیتها رقم نخورد، طبیعتا انگیزه مشارکت درجامعه کاهش خواهد یافت و حتی بدنه اجتماعی کاندیدای مورد حمایت نیز انگیزه حضور جدی را از دست می دهند و همان اتفاقی می افتد که نباید بیفتد، اتفاقی که رهبرانقلاب بارها با عنوان مصیبت  قهرکردن یا پشت کردن مردم با صندوقهای رای هشدار داده اند.
 
رییس شورای اسلامی شهر تهران در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که عقلای نظام بتوانند فضای رقابتی و بستر مشارکت مردم در انتخابات را فراهم کنند و رفتار شهید سلیمانی را که قدرت را در اراده الهی و رعایت حقوق مردم می دانست را سرلوحه خود قرار دهند. او ادامه داد: البته بقول آیت الله هاشمی رفسنجانی در هرشرایطی نباید با انتخابات وصندوقهای رای قهر کرد.
لینک تصایر: 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: