• پنج شنبه ١٤ اسفند ١٣٩٩-١٦:٣١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٩٣٥
محمد علیخانی در گفت و گو با صداو سیما :

خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی ناشی از کرونا به حمل و نقل

عضو شورای اسلامی شهر تهران: خسارات ناشی از کرونا در بخش حمل و نقل حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد علیخانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ درباره افزایش قیمت نرخ ناوگان حمل و نقل عمومی تا سقف ۳۵ درصد گفت: به علت شرایط کرونا ۲ اتفاق رخ داده است. یکی اینکه هزینه‌های حمل و نقل عمومی به شدت افزایش یافته و خسارات ناشی از این شرایط در ماه برای حمل و نقل چیزی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان براورد شده است.

وی گفت: قیمت تمام شده بلیت مترو ۱۹۸۰۰ تومان است که اگر طبق مصوباتی که در گذشته وجود داشت تقسیم به ۳ شود یک سهم از آن دولت و یک سهم از آن شهرداری و یک سهم هم برای مسافران است که باید بپردازند. طبق برآورد‌هایی که داشتیم سهم مسافران برای پرداخت هزینه بسیار زیاد می‌شد.

علیخانی افزود: بنابراین قرار شد فقط ۹ درصد این قیمت تمام شده از شهروندان اخذ شود. یعنی از مسافرانی که از مترو استفاده می‌کنند. بطور متوسط چیزی کمتر از ۲۵ درصد به قیمت کرایه خطوط مترو اضافه شد و در ا توبوسرانی متوسط ۳۵ درصد افزایش داریم که در خطوط مختلف تفاوت دارد.

عضو شورا گفت: این مصوبه به نحوی اجرا می‌شود که باز هم در اتوبوسرانی بطور متوسط بیشتر از ۲۵ درصد هزینه‌ها افزایش نیابد. اما در تاکسی وضعیت تفاوت دارد.

وی افزود: تاکسی یک وسیله نقلیه عمومی است که مالکیت شخصی دارد. نه دولت و نه شهرداری یارانه‌ای به این بخش پرداخت نمی‌کنند. اگر هم تخفیف و یا کاهشی داده شود باید از جیب رانندگان بخشیده شود که ما این اجازه را نداریم. تورم بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد است بنابراین در آن بخش ناچارا ۳۵ درصد افزایش را پذیرفتیم و آن را در شورای شهر مصوب کردیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: