• پنج شنبه ١٤ اسفند ١٣٩٩-١٢:٢٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٩٣١
افتتاح دو ایستگاه از خط ۷متروی تهران با حضور رئیس جمهور و اعضای شورای شهر؛

هاشمی: دولت باید به حمل و نقل عمومی به عنوان کالای اساسی نگاه کند

رئیس شورای شهر تهران گفت: بدون کمک دولت نمی‌توان زیر ساخت های مترو را در کلان شهر ها ایجاد کرد و دولت باید به حمل و نقل عمومی به عنوان کالای اساسی در تهران و کلان شهر ها نگاه کند

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز با حضور حسن روحانی رئیس جمهور به صورت مجازی  و  محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران و پیروز حناچی شهردار تهران و افشین حبیب زاده و شهر بانو امانی از اعضای شورای شهر تهران، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شهرداران مناطق 12 و 14 دو ایستگاه چهل تن دولاب و میدان قیام از خط 7 مترو تهران افتتاح شد.
در حاشیه این مراسم محسن هاشمی بر ضرورت کمک دولت در احداث زیر ساخت های مترو تاکید کرد و گفت: خطوط مترو تهران و شهر های اقماری باید به 450 کیلیومتر و 255 ایستگاه برسد که تا کنون 230 کیلومتر مترو و بیش از 130 ایستگاه احداث شده  لذا راه زیادی تا تکمیل خطوط مترو باقی مانده است .
وی افزود: لذا بدون کمک دولت نمی توان زیر ساخت های مترو را در کلان شهر ها ایجاد کرد و دولت باید به حمل و نقل عمومی به عنوان کالای اساسی در تهران و کلان شهر ها نگاه کند.
هاشمی گفت: متناسب با تورم 300 درصدی هزینه ساخت مترو نیز افزایش یافته لذا باید دولت در ایجاد زیر ساخت های مترو در تهران و کلان شهر ها کمک کند.
در این مراسم همچنین حسن روحانی  رئیس جمهور که به صورت مجازی حضور داشت از اختصاص 10 هزار میلیارد تومان به طرح های توسعه شهری در استان های کشور و بهره برداری از  998 طرح  و سامانه های الکترونیکی مدیریت شهری خبر داد. 
وی در ادامه گفت: علاوه بر افتتاح این دو ایستگاه افتتاح آزاد راه آبیک به ورامین نیز کار بزرگی بود که راستای بهره مندی شهروندان استان تهران، البرز، قم و سمنان انجام شد که از این طریق سهولت در تردد یکی از برکات این طرح بود.
رییس جمهور همچنین در ادامه به سه نکته مهم در مدیریت شهری تهران اشاره کرد که باید مورد توجه قرار گیرد و گفت: بوی نامطبوع در جنوب تهران یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و دولت نیز با همه توان خود را  برای رفع این مشکل به کار خواهد بست و هر مقدار کمک که لازم باشد انجام خواهد داد.
وی ادامه داد: نامتناسب بودن ارتفاع ساختمان ها در مناطق و محله ها نیز موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که چهره بصری شهر را به هم ریخته است.
روحانی افزود: جمع آوری متکدیان و تکدی گری نیز کار دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که یکی از کارهای زشت و و ضربه زننده به جایگاه پایتخت است البته در این راه کارهای بزرگی صورت گرفته ولی هنوز تکدی گری در تهران دیده می شود. 
رییس جمهور در خاتمه افزود: همانطور که شهردار تهران اشاره کردند کرونا به خیلی از بخش ها ضربه زد و درآمدهای شهرداری ها نیز از این مهم آسیب دیدند اما با لایحه درآمد های پایدار امیدواریم آسیب  درآمد های شهرداری جبران شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: