• يکشنبه ٢٨ دی ١٣٩٩-٠٨:٤٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٤١٨
میرلوحی تاکید کرد :

ضرورت همکاری همه دستگاه ها جهت مبارزه با آلودگی هوا

عضو شورای شهر تهران از افزایش 10 درصدی مرگ و میر تهرانی‌ها به دلیل آلودگی هوا در ماه دی خبر داد و گفت: همه دستگاه‌ها باید با همکاری هم جهت مقابله با آلودگی هوا اقدام کنند.

 
به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران  محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز درباره معضل آلودگی هوا اظهارداشت: حدودا در دی ماه نسبت به ماه‌های قبل میزان مرگ و میر بیش از 10 درصد افزایش می‌یابد. بیماران قلبی و عروقی و دارای بیماری‌های زمینه‌ای و جزو گروه‌های حساس جامعه هستند که آلودگی هوا وضعیت سلامت‌شان را بیشتر تهدید می‌کند و این افراد بیشتر در معرض خطر مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا هستند.
 
وی افزود: بنابر این توصیه می‌شود در روزهایی که هوا آلوده است این افراد حتی‌المقدور از منزل خارج نشوند و ترددی در سطح شهر نداشته باشند.
 
این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: آلودگی هوا علل متنوع و مختلفی دارد ولی به طور کلی قانون هوای پاک در سال‌های پیش تصویب شده و همه عناصر و عوامل مؤثر در جهت مقابله با آلودگی هوا در این قانون مورد توجه قرار گرفته است.
 
میرلوحی خاطرنشان کرد: متأسفانه این قانون به صورت جامع و کامل دیده نشده است و مجلس و قوه قضائیه باید به این حوزه به صورت جدی ورود کنند.
 
این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه‌ زمان سردی هوا و وارونگی، هوا به شدت آلوده است، گفت: مصرف 20 میلیون لیتر بنزین توسط 6 میلیون خودرو در پایتخت در بروز این مشکل بی‌تأثیر نیست همچنین همزمان 4 میلیون بخاری و شوفاژ در سطح پایتخت با هم روشن است و 2 میلیون موتورسیکلت کاربراتوری و دودزا در پایتخت تردد دارد که هر یک از این موتورسیکلت‌ها می‌تواند 5 برابر یک خودرو آلودگی ایجاد کند.
 
وی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید با همکاری هم جهت مقابله با آلودگی هوا اقدام کنند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: